Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Companiile aeriene ar putea fi obligate să alimenteze avioanele și cu biocombustibil. Prețurile biletelor ar putea crește

Your browser doesn't support HTML5 video.

Gândiți-vă de două ori înainte să aruncați la gunoi uleiul folosit la prăjit.

Reciclat, ar putea fi transformat în combustibil sustenabil pentru aviație și, amestecat cu tradiționalul kerosen, ar putea reduce serios poluarea tot mai mare produsă de avioane.

Pentru a atinge țintele anunțate pentru următorii ani, Comisia Europeană ar urma să oblige companiile să alimenteze și cu biocombustibil. Asta ar putea duce însă la scumpirea biletelor.

2022 este anul în care călătoriile au revenit aproape la nivelul de dinainte de pandemie. Aglomerație la sol înseamnă însă poluare în aer.

Reporterii PRO TV au fost în aeroportul din Lyon. Cât au poluat ca să ajungă acolo? Drumul de la București cu escală la Viena dus-întors înseamnă aproximativ 16 tone de combustibil. Odată ars în zbor, acesta generează emisiile de dioxid de carbon, și pentru un singur pasager vorbim de peste 400 de kg de emisii poluante. Pentru reporter și cameraman - 800 de kg. Cam cât poluează în medie o mașină în jumătate de an.

Citește și
avion
Spațiile ascunse din avioane care sunt interzise pentru pasageri

Cu toate că transportul aerian este responsabil momentan pentru doar 4% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene, este sectorul care a înregistrat cea mai mare creștere în ultimii ani. Numărul pasagerilor este din ce în ce mai mare, iar poluarea poate fi redusă cu ajutorul combustibilului sustenabil, o combinație de deșeuri de ulei și grăsimi, printre care și ulei gătit, care se amestecă însă cu kerosenul.

Comisia Europeană a testat această soluție cu câteva avioane care au aterizat în Lyon, din mai multe orașe, printre care și București. Iată rezultatul:

Un avion, de exemplu, a sosit de la Lyon din Porto, Portugalia. Și a ajuns la o reducere a emisiilor poluante cu 28% după ce rezervorul a fost alimentat cu combustibil sustenabil până la 30%.

Testele au arătat că diminuarea emisiilor poluante ar putea merge spre 70%, dacă avioanele sunt noi și au consum redus, iar controlul de trafic aerian este optimizat, pentru ca avioanele să zboare drept, fără ocolișuri. Prin urmare, pentru a ajunge primul continent neutru climatic, companiile aeriene ar urma să fie obligate treptat să alimenteze și cu un combustibil "verde".

Comisarul european pentru transporturi: Noi am propus, o să se adopte probabil curând. Un plan începe cu procente mici și crește din ce în ce, până la 65% în 2050, amestec între kerosen și combustibili sustenabili.

Acest tip de combustibil se produce momentan în cantități foarte mici la nivel mondial, sub 0.2% din consum, iar prețul este mult mai mare decât în cazul celui clasic.

Președintele TotalEnergies Aviation: Este scump, da, pentru că asta vine din modul în care este produs. Colectarea uleiului folosit este scumpă, pentru că lucrurile nu sunt bine organizate pentru acest moment.

Și rafinăria de la Petrobrazi va începe în această vară producția de combustibil sustenabil. Dacă vor crește cantitățile folosite, se așteaptă și o domolire a prețurilor. În paralel, sunt produse avioane care zboară cu hidrogen și nu poluează deloc.

Reprezentant Airbus: Ideea este să aducem o aeronavă comercială în piață până în 2035 și va fi prima din multe avioane care credem noi că vor funcționa cu hidrogen. Suntem interesați de hidrogen pentru că are foarte bune caracteristici pentru mediu, nu are dioxid de carbon.

Până atunci, combustibilul sustenabil rămâne singura soluție. Și celebra trupă Coldplay, aflată în turneu mondial în această vară, folosește pentru zborurile sale combustibil sustenabil pentru a reduce emisiile poluante, pe lângă alimentarea concertelor cu energie regenerabilă.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult