Cei 430.000 de oameni care au participat la UNTOLD au cheltuit peste 70 de milioane de euro în Cluj-Napoca
Your browser doesn't support HTML5 video.
Duminică seară, cei mai asteptați pe scenă au fost DJ-ul olandez Martin Garrix și nigerianul Burna Boy. Biletele pentru ediția de anul viitor au fost puse deja în vânzare.
Câștigător al unui premiu Grammy, nigerianul Burna Boy a îmbinat ritmurile africane cu muzica dance pe scena principală de la Untold. Cântărețul aflat pentru prima dată în România a purtat o pălărie făcută manual de un designer autohton. Fată: „L-am așteptat foarte mulți ani și nu pot să realizez că e aici, în fața mea.” Trupa de indie-folk Milky Chance a completat seria de artiști prezenti in ultima zi a festivalului.
Clemens Rehbein, vocalistul formației Milky Chance: „Publicul a fost numeros, foarte mulți oameni, impresionant.” Aproape 430 de mii de oameni - români și strâini - au asistat la cele patru zile de festival. Organizatorii estimează ca aceștia au cheltuit peste 70 de milioane de euro.
Edy Chereji, cofondator UNTOLD: „Cifrele rulate în acest an sunt mai mari decât anul trecut. O medie probabil ar fi între 400 și 800 de euro. Depinde de bugetul fiecăruia, pe care l-a avut alocat. Pe patru zile. În general, cei care vin din străinătate vin la Cluj și România ca într-o vacanță, sunt mai dispuși să cheltuie mai mult.”
George Apostol, director de dezvoltare lanț de cafenele: „Am avut o creștere aproximativă de 26 la sută ca și produse vândute. Un plus foarte mare a fost la locația unde avem și brunch, iar creșterea pe produse, implicit brunch, a fost de 36 la sută versus o zi normală. Produsul cel mai vândut a fost cappuccino.” Și companiile de transport alternativ din Cluj-Napoca au avut încasări semnificative în aceste zile. Cererea a fost cu 50 la sută mai mare ca în restul anului.