Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ai fost păcălit online? Nu ai primit produsul comandat? Află cum trebuie să procedezi pentru remedierea situației

Ați făcut cumpărături online și nu ați primit încă niciunul dintre articolele comandate? Produsul pe care l-ați primit nu corespunde cu ceea ce ați comandat?

În astfel de cazuri, cel mai probabil, ați fost victima unei practici de scam (escrocherie).

Atenție! Tehnicile de scam sunt din ce în ce mai sofisticate, avertizează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC).

O practică de scam în contextul cumpărăturilor online are loc atunci când efectuați o achiziție online în necunoștință de cauză, de pe un site fals sau dând click pe o reclamă falsă, pe un site autentic. Este posibil ca produsul să nu existe cu adevărat, să fie contrafăcut sau să fie de calitate inferioară.

Ce este de făcut în astfel de situații?

1. Încercați să luați legătura cu comerciantul. Este posibil ca problema să aibă o explicație valabilă.

Citește și
Anul trecut s-a încheiat cu cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020
Anul trecut s-a încheiat cu cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020

2. Contactați imediat instituția dumneavoastră financiară în cazul în care:

- contul dumneavoastră bancar a fost compromis;

- observați o activitate neobișnuită în contul corespunzător cardului dumneavoastră;

- nu primiți un răspuns din partea comerciantului sau sunteți nemulțumit de răspunsul primit. În felul acesta, veți putea să preveniți noi furturi.

3. Schimbați parolele. Este posibil ca persoana care se află în spatele acestei practici de scam să dispună de parola dumneavoastră. Înlocuiți-o cu o parolă puternică, compusă din cel puțin 15 caractere, care trebuie să cuprindă majuscule și litere mici, numere și simboluri.

O frază-parolă poate fi mai ușor de reținut. Poate fi vorba de o frază care include cuvinte neobișnuite sau cuvinte din limbi diferite.

De asemenea, este indicat să modificați datele de conectare ale tuturor celorlalte conturi care utilizează un nume de utilizator și parole identice sau similare.

Utilizați o parolă unică pentru fiecare cont.

4. Actualizați software-ul antivirus pentru a fi la adăpost de orice nou virus informatic și pentru a proteja dispozitivul folosit.

5. Semnalați frauda. Informațiile pe care le transmiteți pot contribui la capturarea autorului fraudei și la preîntâmpinarea unor noi incidente. Pentru a afla unde să obțineți consiliere și să semnalați infracțiunea în țara dumneavoastră, vizitați https://cybersecuritymonth.eu/cyber-first-aid.

6. Asigurați-vă că păstrați orice posibilă dovadă a furtului, de exemplu e-mailuri, facturi, chitanțe, copii ale reclamei etc.

7. Vorbiți cu familia și prietenii dumneavoastră despre acest incident, ajutându-i astfel să fie pregătiți pentru o astfel de metodă de atac.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult