TikTok spune că a eliminat 10 milioane de urmăritori falși în România. 150 de conturi care îl promovau pe Georgescu, șterse
Your browser doesn't support HTML5 video.
Candidatul independent, a raportat zero cheltuieli de campanie, și susține că a fost promovat, doar de către voluntari. Asta, în timp ce mai mulți influenceri, afirmă că au fost plătiți, să susțină ideea promovată de Georgescu. Autoritatea Electorală, a trimis o sesizare și la ANAF, pentru a descoperi cine s-a aflat în spatele plăților.
Toni Greblă, președintele Autorității Electorale Permanente a depus sesizări atât la Parchet cât și la Poliție în cazul creatorilor de conținut care l-au promovat contracost pe Călin Georgescu.
Cere clarificări în contextul în care candidatul independent Călin Georgescu a raportat la AEP zero cheltuieli electorale. În cazul influencerilor, Autoritatea Electorală ar fi sesizat și ANAF-ul pentru a stabili care este sursa banilor.
Recent, o altă creatoare de conținut și-a exprimat regretul că a participat la această campanie pe TikTok fără să știe despre ce e vorba.
Rebecca Toma, creatoare de conținut: „Îmi pare rău, am și șters videoclipul, probabil trebuia să mă informez mai mult. Nu știu exact despre ce candidat este vorba. În orice caz, dacă este vorba de domnul Călin Georgescu, eu nu susțin. Asta e părerea mea, pot să mi-o exprim liber.”
Reacția TikTokÎntr-un nou răspuns pentru Știrile ProTV, TikTok susține că a eliminat peste 150 de conturi false care îi copiau identitatea candidatului Călin Georgescu și 650 făcute în numele altor candidați.
„Reprezentanții platformei au mai transmis că în ultimele trei luni au eliminat de pe TikTok -ul românesc peste 66.000 de conturi false, peste 7 milioane de aprecieri și peste 10 milioane de urmăritori falși. De asemenea, reprezentanții platformei au transmis că au prevenit peste 40 de milioane de aprecieri false și au blocat peste 216.000 de conturi înainte să fie create. Și, cu toate că a existat suspiciunea că 5.000 de conturi false au fost create special în contextul alegerilor, TikTok susține că investigațiile lor interne nu au dovedit deocamdată acest lucru.” - a transmis compania.
Dragoș Stanca, expert în social media: „E vorba cel mai probabil de boți. Multe branduri apelează la acest truc să pară că sunt urmărite de mulți oameni. Din păcate acum s-a folosit în cadrul unei campanii de informare. Oamenii au ales după trenduri, ca și cum ai alege un film. Din păcate, a fost vorba de un proces care trebuia să rămână profund democratic.”
Pe 21 noiembrie, cu trei zile înainte de alegeri, autoritățile române au trimis trei cereri către platforma TikTok prin care cereau eliminarea unor videoclipuri nemarcate ale anumitor candidați.
În final, Curtea de Apel București a decis să fie eliminate din online toate materialele electorale în care apărea Călin Georgescu, dacă nu sunt marcate cu codul unic de identificare aferent fiecărui candidat.
Judecătorii de la Curtea de Apel București motivează hotărârea și spun că Georgescu era obligat să menționeze acest cod pe materialele electorale publicate în online chiar dacă au fost realizate fără bani, așa cum a susținut el. Pe de altă parte, deși vicepreședintele ANCOM, Pavel Popescu, anunțase pe contul său de Facebook că vrea să ceară interzicerea TikTok în România, acum a revenit și a precizat că opinia a fost exagerată și strict personală. "Libertatea de exprimare nu poate fi îngrădită niciodată", a mai spus el.