Reclamele a peste 600 de branduri au dispărut de pe Facebook. Cât va dura boicotul

×
Codul embed a fost copiat

Din prima zi a acestei luni, reclamele a peste 600 de branduri internaționale au dispărut de pe Facebook, după eşuarea unor discuţii de ultim moment pentru oprirea unui boicot legat de propagarea urii pe reţeaua socială.

Grupurile pentru protejarea drepturilor civile au promovat campania numită "Opriţi ura pentru profit" după ce afroamericanul George Floyd a murit sufocat sub genunchiul unui poliţist alb.

Facebook și companiile afiliate au trei miliarde de utilizatori, iar veniturile anuale sunt de 70 de miliarde dolari.

Boicotul va dura cel puțin o lună

Boicotul va dura cel puțin o lună și este pentru prima oară când are loc o acțiune atât de mare și de coordonată.

Citește și
facebook
Unilever oprește publicitatea pe Facebook, Instagram și Twitter, în SUA, pentru tot restul anului
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Mai multe grupuri de protecție a drepturilor civile au atras sprijinul multinaționalelor pentru a presa compania Facebook să ia măsuri concrete împotriva conținutului ce incită la ură.

Mișcarea s-a intensificat după moartea lui George Floyd în custodia politiei, care a declanșat proteste masive în toată lumea. Iar capac a pus decizia de a păstra pe rețeaua socială postări recente ale lui Donald Trump în care președintele îi amenință pe demonstranții violenți cu împușcarea și în care a lansat dezinformări despre votul electronic.

Rashad Robinson, director executiv Color of Change: "Pe măsură ce îl privim pe Donald Trump devenind tot mai instabil în postările sale, faptul că aceste companii nu reacționeză le face complice ale președintelui."

Pentru inițiatorii boicotului, alegerea este cât se poate de simplă.

Rashad Robinson, director executiv Color of Change: "Vrei să-ți vezi reclama lângă o postare a unei organizații naționaliste adepte a supremației albilor? Te simți ok cu asta în timp ce tu postezi pe aceeași platformă mesaje în care explici de ce viețile negrilor contează?"

Brad Smith, președinte Microsoft: "Trăim într-o lume în care tot ce e mai bun, dar și ce e mai respingător din umanitate este afișat pe platformele de socializare. Toată lumea e prezentă acolo. Firesc, ne-am dori ca reclamele noastre să stea lângă manifestările bune ale omului, nu lângă cele rele."

Mark Zuckerberg s-a angajat să aplice noile politici

 

Mark Zuckerberg, tot mai criticat pentru că pare prea apropiat de administrația Trump, s-a angajat public să aplice noi politici în acest sens.

Mark Zuckerberg: "Dacă stabilim că un anume conținut poate conduce la violențe ori îi lipsește pe oameni de dreptul de a vota, atunci eliminăm acel conținut, indiferent cui îi aparține. Fără excepții pentru politicieni!"

Oponenții îi reproșează că se teme că liderul de la Casa Albă ar putea încerca să reglementeze companiile de social media, cărora Trump le reproșează că îi "persecută" pe conservatori.

Rashad Robinson: "De fiecare dată, Mark Zuckerberg se întreabă ce părere ar avea Donald Trump despre una sau alta."

Organizațiile pentru drepturile civile au adresat zece solicitări către Facebook, printre care permisiunea ca persoanele hărțuite să poată discuta cu un angajat al companiei și rambursarea banilor plătiți pentru reclame.

Informațiile referitoare la boicot au redus capitalizarea de piață a rețelei sociale cu 56 de miliarde de dolari, după un declin de 8% al acțiunilor companiei.

Însă, între timp, Facebook a recuperat din pierderi. Potrivit unor comunicări interne, Mark Zuckerberg nu consideră că boicotul reprezintă o problema pentru rețeaua socială. Dar a acceptat, totuși, să aibă o întălnire, săptămână viitoare, cu reprezentanți ai organizațiilor pentru drepturi civile.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
E.ON anunţă că suspendă publicitatea şi postările pe Facebook şi Instagram
E.ON anunţă că suspendă publicitatea şi postările pe Facebook şi Instagram

Grupul german E.ON a anunţat joi că suspendă publicitatea şi postările pe Facebook şi Instagram, ca atitudine ”împotriva instigării la ură, discriminării şi intoleranţei”.

Unilever oprește publicitatea pe Facebook, Instagram și Twitter, în SUA, pentru tot restul anului
Unilever oprește publicitatea pe Facebook, Instagram și Twitter, în SUA, pentru tot restul anului

Unilever a anunțat vineri că nu va mai plăti pentru publicitate pe Facebook, Instagram și Twitter, în Statele Unite, pentru tot restul anului.

Facebook va descuraja postarea unor ştiri. Despre ce este vorba
Facebook va descuraja postarea unor ştiri. Despre ce este vorba

Utilizatorii reţelei sociale vor fi atenţionaţi când vor să posteze o ştire prea veche, într-o nouă încercare a companiei americane de a reduce propagarea dezinformărilor.

Mutarea importantă făcută de Facebook. Ce companie a cumpărat
Mutarea importantă făcută de Facebook. Ce companie a cumpărat

Facebook a făcut o nouă achiziție pentru a se dezvolta în domeniul jocurilor bazate pe realitatea virtuală.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.