Sistemul de semafoare inteligente din București intră în reparații. Cum vor fi afectați șoferii

×
Codul embed a fost copiat

Sistemul de semafoare inteligente instalat pe mai multe străzi şi bulevarde din Capitală intră în reparaţii.

Oficialii promit că schimbarea fibrei optice, prin care se comunică datele spre centrul de comandă NU va da peste cap traficul în Bucureşti, considerat şi aşa unul dintre cele mai aglomerate oraşe ale Europei.

Şoferii se întreabă, însă, de ce se repară abia acum, deşi Primăria a avut toată vara la dispoziţie.

Primăria anunţă că înlocuieşte fibra optică de la semafoarele inteligente pe mai mai multe străzi importante din Capitală, străzi care de obicei sunt şi printre cele mai aglomerate.

Este vorba despre Ştefan cel Mare, Mihai Bravu, Liviu Rebreanu, Colentina, Iancului, Pantelimon, Calea Victoriei, Regina Elisabeta, Magheru, Pache Protopopescu şi Calea Moşilor.

Citește și
semafoare
Metoda simplă prin care semafoarele devin mult mai eficiente. Costă doar 2.000 de lei
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Cristian Stroe, consilier IT al primarului general: „Până pe data de 6 septembrie, anumite tronsoane să fie înlocuite, anumite magistrale să fie înlocuite pe zona de fibră optică. Nu înseamnă lucrul acesta că se opreşte semaforul, nu. El ştie să lucreze pe un istoric pe care l-a avut, fără să afecteze intersecţia respectivă."

Aproape jumătate din intersecţiile Capitalei sunt înrolate în Sistemul de Management Inteligent al traficului. Asta înseamnă peste 220 de intersecţii, care ar trebui să fie inteligente.

Sistemul acesta este implementat în Bucureşti de mai bine de 13 ani. Cu toate astea, mulţi şoferi susţin că nu se simte „inteligența" în intersecţii.

Șofer: „Când eşti în trafic şi ai roşu, roşu, roşu, e inteligent, te ia din start.”

Taximetrist: „E aglomeraţie mare, ce să funcţioneze?"

Reporter: „Ce credeţi că ar trebui făcut ca să meargă mai bine?”
Șofer: „Sincronizarea lor mai bună.”

Pe timpul verii, traficul este lejer. Probleme vor apărea însă peste două săptămâni, după începerea şcolii, când managerii de trafic recunosc că dacă oamenii nu vor renunţa la maşinile personale şi nu vor alege transportul în comun sau alternativ, oraşul se va aglomera inevitabil.

Cristian Stroe, consilier IT al primarului general: „Din momentul în care ieşim cu toţii pe străzi, numărul acesta uriaş de maşini personale, plus transport public, plus cei care tranzitează Bucureştiul chiar la orele de vârf, vă daţi seama că n-o să facem altceva decât să împiedicăm ambuteiajele sau aglomerarile pe anumite zone.”

Cu jumătate de oraş semaforizat inteligent, traficul din Bucureşti nu reuşeşte să se aerisească de ani buni. Dacă în 2014 avea un grad de congestie de 40%, anul trecut a fost de 48%.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Pană de curent majoră: 48 de milioane de oameni afectați. Trenuri și semafoare oprite
Pană de curent majoră: 48 de milioane de oameni afectați. Trenuri și semafoare oprite

Argentina și Uruguay au rămas fără curent electric din cauza unei probleme majore, transmite BBC.

Metoda simplă prin care semafoarele devin mult mai eficiente. Costă doar 2.000 de lei
Metoda simplă prin care semafoarele devin mult mai eficiente. Costă doar 2.000 de lei

Semafoarele moderne, pe care ţările din vest le folosesc deja, s-au dovedit eficiente şi în oraşele din România în care au fost montate.

Soluția Primăriei Constanța pentru numărul mare de accidente. Cum arată semafoarele dintr-o intersecție
Soluția Primăriei Constanța pentru numărul mare de accidente. Cum arată semafoarele dintr-o intersecție

Semafoarele dintr-o intersecţie din municipiul Constanţa au fost modernizate, fiind transformate în dispozitive care arată culoarea verde sau roşie şi pe stâlp şi pe consolă.

Semafoare cu inimioare roșii în Constanța, de Valentine's Day și Dragobete
Semafoare cu inimioare roșii în Constanța, de Valentine's Day și Dragobete

Semafoarele din municipiul Constanţa au montate, începând de miercuri şi până la sfârşitul acestei luni a îndrăgostiţilor, în locul luminii de culoare roşie o inimioară, a anunţat municipalitatea.

Pimăria Capitalei exclude varianta unei defecţiuni sau a unei erori în cazul semafoarelor
Pimăria Capitalei exclude varianta unei defecţiuni sau a unei erori în cazul semafoarelor

Primăria Capitalei a contrazis, miercuri, informaţiile conform cărora anchetatorii ar fi ridicat recent mai multe laptopuri de la Compania Municipală Management Trafic Bucureşti.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.