Primul port la Dunăre din România capabil să preia containere va fi construit la Galați

×
Codul embed a fost copiat

România ar putea deveni un nod important în transportul comercial, odată ce la Galați va fi construit primul port la Dunăre de pe teritoriul țării noastre capabil să preia containere.

Reprezentanții Administrației Porturilor Dunării Maritime au anunțat că proiectul a fost atribuit unei firme din Israel. Va costa 80 de milioane de euro, bani europeni, plus o contribuție de la statul român și de la două firme care vor beneficia de pe urmă investiției.

Singurele porturi din țara noastră care pot prelua la această ora containere cu marfă sunt în Constanța. Niciunul dintre cele aflate pe sectorul românesc al Dunării nu are această capacitate.

Într-un bazin va fi construită platforma multimodală. Într-o prima etapă, va fi ridicat un cheu vertical. Tot proiectul durează aproximativ trei ani, spun managerii, iar după aceea, în fiecare an, vor fi manipulate aici aproximativ 150.000 de containere.

Dumitru Poalelungi, purtătorul de cuvânt al APDM Galați: „Aici va fi de fapt creată platforma de depozitare a containerelor, va fi prevăzut un cheu vertical, pentru acostarea directă a navelor. Zona respectivă va fi lărgită”.

Citește și
coronavirus
Cinci chinezi și opt români, suspectaţi de coronavirus. Cât timp vor fi monitorizaţi
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Anul trecut, pe sectorul românesc al Dunării au fost transportate 9,4 milioane de tone de mărfuri. Noul port ar urmă să îmbunătățească schimbul de mărfuri între țara noastră și celelalte state traversate de fluviu.

Daniela Costea, director al APDM Galați: „Principalele segmente care for fi furnizate de terminal sunt: un lanț logistic de transport între Europa Centrală, în special Germania, și Turcia, cu legătură maritimă cu țările periferice din Marea Neagră, crearea unui punct de transport multimodal care leagă România de Europa Centrală, de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Va stabili transportul continental cu puncte din România, Ungaria, Austria, Germania și Olanda”.

Noul port va duce și la crearea a aproape 20.000 de locuri de muncă. Proiectul este împărțit în patru etape. Pentru prima, care prevede modernizarea portului existent, a fost deja obținută finanțarea de aproape 26 de milioane de euro.

Gabriela David, manager de proiect: „August 2023 este un termen maxim pe care îl lansăm. Eforturile noastre din prima etapă a fost să optimizăm fiecare timp”.

Proiectul total va costă aproximativ 80 de milioane de euro.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Explozie puternică urmată de incendiu într-un bloc din Galați. Totul a pornit de la o butelie
Explozie puternică urmată de incendiu într-un bloc din Galați. Totul a pornit de la o butelie

Panică vineri seară într-un cartier din Galaţi. O explozie puternică a zguduit din temelii un bloc de garsoniere, iar deflagraţia a fost urmată de un incendiu puternic.

Cinci chinezi și opt români, suspectaţi de coronavirus. Cât timp vor fi monitorizaţi
Cinci chinezi și opt români, suspectaţi de coronavirus. Cât timp vor fi monitorizaţi

Autoritățile sanitare din Galați au în monitorizare 13 persoane, români și chinezi, pentru prevenirea îmbolnăvirii cu noul coronavirus.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.