Noile norme de poluare Euro 7, propuse de Comisia Europeană. Măsurile nu vor mai fi atât de drastice

×
Codul embed a fost copiat

Criticate în repetate rânduri de producătorii auto, noile norme EURO 7 nu vor mai fi atât de drastice.

Pentru moment, europarlamentarii din mai multe state membre ale Uniunii Europene, printre care și România, au respins adoptarea regulamentului propus inițial de Comisie, care prevede standarde anti-poluare dure. Specialiștii spun că noile norme ar fi dus la creșterea costurilor pentru mașinile noi și ar fi pus în pericol fabricile europene.

Femeie: „Sunt foarte multe mașini vechi care poluează foare mult.”

Influențați de cele mai multe ori de tipul mașinii pe care o conduc, șoferii au argumente diferite referitoare la normele de poluare. Pentru moment, cei cu mașini mai vechi mai au timp la dispoziție să își schimbe autoturismul.

Potrivit propunerilor Comisiei Europene din 2025, noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină cu modificări inclusiv la sistemul de frânare.

Citește și
modificări pnrr comisia europeana
Comisia Europeană lansează o nouă linie de finanțare. România ar putea obține o bună parte din suma de șapte miliarde
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Autoritățile și-au propus să scadă cu o treime nivelul de noxe care vin de la cauciuri și de la frâne. Noile reguli vin cu praguri noi și pentru emisiile de oxid de azot pentru fiecare kilometru parcurs atât pentru mașinile pe benzină, cât și pentru cele diesel.

Propunerile au fost criticate de producătorii auto, care spun că asta ar duce automat și la o scumpiere a mașinilor.

Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România: „Dacă s-ar aplica în faza cea mai pură, costurile ar fi undeva la 2.000 de euro pe vehicul, aici nu trebuie să vorbim de vehicul ci și de componente – sistem de eșapament, sistemul de alimentare cu combustibil.”

Pe de altă parte, spun specialiștii, noile reguli adoptate ar scădea competitivitatea mașinilor europene, în detrimentul celor produse în China, mai ales că guvernul de la Beijing subvenționează industria.

Vlad Botoș, europarlamentar: „Sunt și lucruri bune. Se prelungește perioada în care mașinile trebuie să se conformeze acestor reguli crescând până la 10 ani față de 100 de mii de kilometri și 5 ani cu era la Euro 6. Se stabilesc reguli privind durata de viață a bateriilor instalate. ”

Europarlamentarii din mai multe țări membre au respins propunerile Comisiei Europene pentru introducerea noilor norme EURO -7.

Alin Mituța, europarlamentar: „Noi în Parlament și în Consiliu considerăm că nu ar trebui să scădem încă din nou noxele care vin de la gazele de eșapament de la mașini cu motor clasic pentru că am luat decizia să renunțăm la mașinile cu motor clasic.”

Conform INS, la finalul celui de-al doilea trimestru din acest an, cele mai multe autoturisme din România aveau normă de poluare EURO 4, adică peste 3 milioane din cele 9,5 miloane care erau înregistrate.

Uniunea Europeană și-a propus reducerea până în 2030 cu 55% a emisiilor de la autoturisme și cu 50% de la camioneta față de nivelul din 2021.

De asemenea, din 2035, toate mașinile nou-venite pe piață vor trebui să aibă emisii zero și să nu emită dioxid de carbon. Normele la care lucrează în acest moment autoritățile europene ar urma să intre în vigoare de anul viitor.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Shakira riscă 8 ani de închisoare în Spania. Procurorii îi aduc acuzații grave
Shakira riscă 8 ani de închisoare în Spania. Procurorii îi aduc acuzații grave

Cântăreaţa pop Shakira riscă un al doilea proces în Spania, după ce a fost acuzată că ar datora autorităţilor fiscale spaniole aproape 6,7 milioane de euro, informează DPA.  

Comisia Europeană lansează o nouă linie de finanțare. România ar putea obține o bună parte din suma de șapte miliarde
Comisia Europeană lansează o nouă linie de finanțare. România ar putea obține o bună parte din suma de șapte miliarde

Comisia Europeană lansează, marți, o nouă linie de finanțare - de 7 miliarde de euro - pentru proiecte de infrastructură, în domeniile transporturi, energie și digital.

Rezultate Loto, joi, 7 septembrie 2023. Reporturi de peste 2 milioane de euro la Loto 6/49 și Joker
Rezultate Loto, joi, 7 septembrie 2023. Reporturi de peste 2 milioane de euro la Loto 6/49 și Joker

Loteria Română a anunţat, pentru tragerile de joi, un report la Loto 6/49, la categoria I, de peste 2,12 milioane de euro, în timp ce la Joker reportul la categoria I depăşeşte 2,34 milioane de euro.  

Recomandări
Unde a fost găsit cadavrul unuia dintre românii luați de ape, în Italia. Descoperirea făcută după ce nivelul râului a scăzut
Unde a fost găsit cadavrul unuia dintre românii luați de ape, în Italia. Descoperirea făcută după ce nivelul râului a scăzut

Autoritățile din Italia au anunțat că au găsit trupurile a doi dintre cei tineri de origine română dispăruți în apele râului Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Scandal electoral și bătăi de stradă la Belciugatele. Echipa PSD s-a confruntat dur cu cea a PNL. Poliția a intervenit
Scandal electoral și bătăi de stradă la Belciugatele. Echipa PSD s-a confruntat dur cu cea a PNL. Poliția a intervenit

Primarul și viceprimarul PSD din comuna Belciugatele au fost implicați într-un scandal electoral care s-a lăsat cu intervenția Poliției și a Ambulanței.