Primul tren diesel românesc așteaptă să fie omologat. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce călătoria cu trenul prin țară noastră se transformă, adesea, într-o proba de răbdare și chiar într-un calvar, producătorii români privați din domeniu se laudă cu garnituri noi, performante.

În județul Iași, la Pașcani, este gata primul tren diesel românesc, iar producătorii așteaptă omologarea lui. La Craiova se fabrică locomotive care vor circula și în Suedia. Iar de la Arad se exportă vagoane moderne până în Brazilia.

Un automotor făcut la Electroputere VFU Pașcani este primul tren diesel fabricat în România. Are trei vagoane și s-a lucrat la el vreme de patru ani. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro.

„Am integrat echipamente atât din străinătate cât și din România, cam 60 la sută sunt echipamente românești”, spune Claudiu Hîrbu, director adjunct Electroputere VFU Pașcani.

Din iunie anul trecut, automotorul a trecut cu brio prin teste făcute pe 30 de mii de kilometri în țară, în diverse condiții.

Citește și
tren
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Momentul în care locomotiva unui tren a luat foc în mers, în Arad
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

„A fost testat trenul încărcat cu saci de nisip, că să simulăm călătorii, a fost testat la Vatra Dornei, Pojorâta, pe inelul de încercare la Făurei. Trenul s-a comportat perfect, practic de mâine poate pleca pe traseu”, transmite Pavel Dragoș, inginer.

Birocratic, mai trebuie un certificat pentru omologarea prototipului pe piața în România.

Pe sinele din țară, trenul poate circula cu 120 de km/h, dar are capacitatea de a ajunge la 200 de km/h.

„Este dotat cu 164 de locuri pe scaune, climatizare, fiind realizat și proiectat la nivel de standarde europene, siguranță și Securitate”, spune Ștefan Mîndru, Departamentul de marketing.

Trenul se poate transforma, destul de simplu, din automotor diesel într-unul electric.

La Arad, fabrica Astra Vagoane Călători produce opt tipuri de vagoane, de la cele de clasa întâi, până la cele de dormit și restaurant, cu dotări ultramoderne.

„Sunt vagoane moderne competitive atât din punct de vedere al dotărilor, cât și al prețurilor și concurează cu mari producători de material rulant”, spune Gheorghe Sârbu, directorul general adjunct Astra Vagoane Călători.

Din 2009, fabrica din Arad însă nu a mai primit nicio comandă din România. În schimb, a exportat vagoane în Italia, Cehia și Brazilia.

Și locomotivele electrice făcute la societatea Softronic Craiova pleacă în proporție de 70-80 la sută în străinătate. Un contract cu Suedia, de exemplu, presupune livrarea a 100 locomotive electrice, până în 2030.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Condiții inumane în gările de pe litoral. „N-avem toalete, nu avem unde să stăm la umbră”
Condiții inumane în gările de pe litoral. „N-avem toalete, nu avem unde să stăm la umbră”

În România, drumul către mare cu trenul a fost și rămâne o aventură. În gările de pe litoral timpul a stat în loc, iar garniturile de tren ajung că întotdeauna cu întârzieri și probleme tehnice.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Momentul în care locomotiva unui tren a luat foc în mers, în Arad
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Momentul în care locomotiva unui tren a luat foc în mers, în Arad

Incident extrem de grav petrecut pe calea ferată, în Arad. Locomotiva unui tren în care se aflau 30 de călători a luat foc în mers.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.