Golden Gate-ul României este gata pe jumătate. Au fost montate catwalk-urile. Iată cum arată

×
Codul embed a fost copiat

Supranumit „Golden Gate-ul României”, podul care va lega Brăila de Tulcea este gata pe jumătate.

Muncitorii au început să întindă cablurile principale, aduse tocmai din Japonia, care vor susține calea de rulare a mașinilor. Procedura complexă este realizată pentru prima dată în țara noastră. Se lucrează deja și la drumurile de legătură. Construcția ar trebui să fie gata în februarie 2023.

Pe pilonii înalți de 192 de metri au fost montate așa-numitele catwalk-uri – adică pasarelele provizorii pe care vor lucra muncitorii care întind cablurile. Imaginea, mai ales în timpul nopții, este spectaculoasă. Firele principale sunt lansate de pe malul din județul Tulcea și traversează Dunărea.

Aceste cabluri subțiri vor fi proiectate până pe malul celălalt, la o distanță de aproximativ doi kilometri. La final vor fi împletite într-un mănunchi cu diametrul de 60 de centimetri. Constructorul spune că, în total, vor fi folosiți 81 de mii de kilometri de cabluri de oțel, care ar putea să înconjoare de două ori Pământul.

Ing. Coreliu Barbu, inginer de poduri: "Firele de cablu au undeva la 5,44 milimetri. Ele vor forma pachete de câte 544 de fire. Pachetele alea se numosc toroane, în termeni tehnici. Și toroanele, la rândul lor, în număr de 16, vor forma cablul principal. Această procedură este pentru prima dată efectuată la noi, în România".

Citește și
VIDEO. Scene șocante: un deținut se furișează în spatele unei tinere și își dă pantalonii jos. Ce a urmat

Viorel Eșanu, responsabil monitorizare lucrări: "Această tehnologie este una foarte complexă, conținând un sistem de scripeți și motoare electrice, care ajută, cu un sistem de funicular, traversarea cablurilor de pe un mal pe celălalt".

Firele principale, garantate până la 150 de ani, au fost fabricate în Japonia, de singurul producător de astfel de materiale.

Yuya Uchida, manager de proiectare: "Avem două linii. Trimitem un fir către malul de la Brăila, apoi, un alt fir se întoarce spre Jijila. Vor parcurge acest traseu unul câte unul".

În mare parte, problemele legate de exproprierile pentru șoselele de legătură au fost rezolvate. Compania Națională de Drumuri a obținut avizele și lucrările au început. Vor fi 7 kilometri, de la baza podului, la care se vor adauga 23 de kilometri de drum expres în Brăila și Tulcea.

Gabriel Alexandru, șef de șantier: "Mai sunt mici probleme pe utilități, dar se rezolvă și acestea. Eu zic că nu ar fi niciun motiv să nu se termine în timp”.

Proiectul costă jumătate de miliard de euro, în mare parte bani europeni, iar la el lucrează peste 450 de muncitori. Va fi al treilea pod suspendat din Europa, ca lungime și deschidere centrală, și cel mai mare din România.

Articol recomandat de sport.ro
Dorinel Munteanu și-a bruscat un jucător: ”Trebuia să fiu și mai dur! Nu s-a uitat la mine!”
Dorinel Munteanu și-a bruscat un jucător: ”Trebuia să fiu și mai dur! Nu s-a uitat la mine!”
Citește și...
Se pun cablurile de oţel la podul ce va lega Brăila de Tulcea. Când va fi gata
Se pun cablurile de oţel la podul ce va lega Brăila de Tulcea. Când va fi gata "Golden Gate-ul românesc"

A început una dintre cele mai importante etape din construcția podului care leagă Brăila de Tulcea.

Recomandări
Băile minerale Telega, o minune a naturii, zac în paragină de zeci de ani. Au aceeași salinitate ca Marea Moartă
Băile minerale Telega, o minune a naturii, zac în paragină de zeci de ani. Au aceeași salinitate ca Marea Moartă

Băile minerale Telega s-au format acum 500 de ani și sunt cunoscute pentru cel mai înalt grad de salinitate din țară. Institutul Balnear Francez le-a plasat pe locul doi în Europa și pe locul cinci în lume.

Viitura care a inundat Budapesta va lovi România. Debitul Dunării este în creștere. Ce localități ar putea avea probleme
Viitura care a inundat Budapesta va lovi România. Debitul Dunării este în creștere. Ce localități ar putea avea probleme

În România, autoritățile pregătesc mii de saci cu nisip pe care să îi transporte în zonele unde Dunărea ar putea face probleme.

"Amendamentul Iohannis" și jocurile de culise. De ce ar vrea PSD ca președintele să fie pe lista PNL la parlamentare

Inițiativa PNL, care i-ar permite președintelui Klaus Iohannis să candideze la alegerile parlamentare, naște controverse în instituțiile statului.