COTAR solicită scoaterea la licitaţie a traseelor operate de STB

Greva STB
Inquam Photos / Octav Ganea

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România solicită autorităţilor să scoată la licitaţie traseele operate de STB.

"Având în vedere faptul că situaţia în care a ajuns transportul public de persoane din Bucureşti pare fără rezolvare, cerem Guvernului şi Primăriei Capitalei să desfiinţeze această gaură neagră care absoarbe foarte mulţi bani de la bugetul statului şi să scoată la licitaţie traseele operate de STB. Transportatorii privaţi au fost eliminaţi de pe traseele care leagă Bucureştiul de localităţile învecinate, sub pretextul că se poate ocupa mai bine STB de nevoile călătorilor. Iată că acum vedem contrariul. Dincolo de faptul că a bloca timp de mai multe zile consecutiv toată Capitala devine deja o problemă de securitate naţională, mai vedem că principalele revendicări ale greviştilor sunt legate de problemele tehnice ale autobuzelor, care pun în pericol viaţa oamenilor. Nu explică nimeni unde se duc banii pe care STB i-a primit în fiecare an, ca subvenţii. Transportatorii rutieri de persoane aşteaptă aceste explicaţii, mai ales după ce au fost eliminaţi de pe rutele pe care operau între Bucureşti şi localităţile din Ilfov", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

COTAR: Calitatea serviciilor STB nu s-a îmbunătățit

 

Organizaţia a precizat că subvenţia pe care a plătit-o Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat, din 2015 până în 2020, iar anul trecut, suma reprezenta aproape jumătate din bugetul celei mai bogate primării din ţară.

"În anul 2015, bugetul RATB era 515 milioane de lei, iar în 2020 ajunsese la 1,235 miliarde de lei. Anul trecut, municipalitatea avea deja datorii de aproape 1 miliard de lei, din cauză că Primăria nu a putut acoperi subvenţia din ce în ce mai mare. STB, pe de altă parte, avea, tot anul trecut, circa 900 de milioane de lei datorii la ANAF. S-au făcut achiziţii de autobuze, troleibuze şi tramvaie, dar toate studiile au constatat că nu s-a îmbunătăţit calitatea serviciilor STB", menţionează sursa citată.

Potrivit COTAR, subvenţiile au fost date mai ales pentru a scădea preţul biletului, dar niciodată nu s-a făcut un calcul corect şi toţi primarii s-au folosit de aceşti bani pentru capital electoral, prin acordarea de gratuităţi.

Citește și
greva stb lider sindical
Grevă la STB, ziua 5. Conducerea: Caracatița din STB SA trebuie stârpită. Negocierile au eșuat luni seară
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

COTAR: Nu s-a ajuns la această situație peste noapte

 

Astfel, din aproape 600.000 de călători în fiecare zi, peste 200.000 călătoresc gratuit (pensionari şi persoane cu dizabilităţi), arată patronatul din transporturi.

"Propunem să nu mai dea vina pe sindicalişti edilul sau directorul STB, pentru că nu s-a ajuns la această situaţie peste noapte, ci după mulţi ani de jaf continuu din banul public. Mai bine ar lăsa problema transportului în grija transportatorilor! Iar de verificarea modului în care s-au cheltuit banii de subvenţii pentru STB ar trebui să se ocupe instituţiile abilitate pentru control", subliniază COTAR.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România are ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto, unităţilor reparatoare.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Greva STB s-a încheiat. Adrian Criț: ”Punem Bucureștiul în mișcare”
Greva STB s-a încheiat. Adrian Criț: ”Punem Bucureștiul în mișcare”

Marți dimineață, sindicatul STB a anunţat suspendarea grevei şi reluarea lucrului. Aproape toate vehiculele programate sunt pe traseu, a precizat și conducerea Societății de Transport București.

Grevă la STB, ziua 5. Conducerea: Caracatița din STB SA trebuie stârpită. Negocierile au eșuat luni seară
Grevă la STB, ziua 5. Conducerea: Caracatița din STB SA trebuie stârpită. Negocierile au eșuat luni seară

Protestul angajaților de la STB continuă și luni. Deși e sărbătoare legală, prin urmare zi liberă, bucureștenii care merg la muncă, la cumpărături ori au probleme de rezolvat vor avea de suferit.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.