Raliul mașinilor electrice, pe circuitul „Transilvania Motor Ring". Piloții au lăudat accelerația „foarte brutală”

×
Codul embed a fost copiat

A fost o adevărată paradă de mașini electrice pe circuitul „Transilvania Motor Ring" din județul Mureș.

Vehiculele s-au întrecut într-o cursă de anduranță de 24 de ore, dar au avut parte și de o cursă de slalom. Totul pentru a promova automobilismul prietenos cu mediul.

Pe pista de la Transilvania Motor Ring, a fost prima dată când sunetul cauciucurilor s-a auzit mai tare decât cel al motoarelor turate. Asta pentru că la start s-au așezat doar mașini electrice.

Rafael de Mestre, organizator: „Ideea este să arătăm că este posibil să faci slalom, cu viteză, și să te bucuri de accelerația instantă a mașinilor electrice.”

Piloții au vrut să demonstreze și că mașinile electrice se pot comporta ca unele clasice. Așa că s-au aliniat la slalom.

Citește și
masini
Soarta mașinilor hibrid e pusă sub semnul întrebării. După 2035 ar putea fi înmatriculate doar mașini electrice în UE
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Pilot: „E putere foarte mare, mașina are o lungime destul de mare pentru slalom, și în felul acesta mașinile mai mici, cu putere mai mică, sunt avantajate.”

Concursul, de anduranță

Dar concursul este mai ales de anduranță. Regulile sunt dure, iar mașinile trebuie să meargă pe circuit timp de 24 de ore. Cel puțin 4 șoferi trebuie să fie într-o echipă de anduranță.

Daniel Medvedeu, pilot: „Avem deja trei ani de când participăm la competiția mașinilor electrice. E cu totul altceva comparativ cu mașina tehnică.”

Cei care au ajuns aici au aflat și secretele din spatele mașinilor electrice, dar și care sunt avantajele sau dezavantajele lor.

Pilot: „Este o senzație interesantă, are o accelerație foarte brutală, dar și virajele sunt foarte interesante. În momentul de față am diesel, dar următoarea mașină mai mult ca sigur va fi una electrică.”

Competiția a fost organizată prima dată în 2013. După mai multe țări europene a ajuns și la noi. Însă România este codașă la dezvoltarea pieței mașinilor electrice, în special la capitolul reţele de încărcare.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Vehiculele nepoluante câștigă teren. România va extinde rețeaua pentru mașini electrice și va comanda trenuri pe hidrogen
Vehiculele nepoluante câștigă teren. România va extinde rețeaua pentru mașini electrice și va comanda trenuri pe hidrogen

În plină criză energetică, țările europene alocă fonduri uriașe pentru a dezvolta transportul sustenabil cu zero emisii.

Soarta mașinilor hibrid e pusă sub semnul întrebării. După 2035 ar putea fi înmatriculate doar mașini electrice în UE
Soarta mașinilor hibrid e pusă sub semnul întrebării. După 2035 ar putea fi înmatriculate doar mașini electrice în UE

După mașinile cu combustie internă, și soarta mașinilor hibrid e pusă sub semnul întrebării. Miniștrii mediului din spațiul comunitar au ajuns la un acord, astfel încât după 2035 să fie înmatriculate doar mașini electrice în Uniunea Europeană.

Ce costuri ai la o mașină electrică. „E de 8 ori mai scump să parcurgi 100 de km pe diesel decât pe electric”
Ce costuri ai la o mașină electrică. „E de 8 ori mai scump să parcurgi 100 de km pe diesel decât pe electric”

Zeci de proprietari de mașini electrice din toată țara au ajuns la Ciugud pentru a promova transportul ecologic. Aceste mașini au impact redus asupra mediului, costurile de întreținere sunt foarte mici, iar investiția se amortizează în aproximativ 6 ani.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.