Studiu: Companiile din România sunt familiarizate cu ESG. Conceptul, considerat scump, dar benefic pentru afacere

ESG
Shutterstock

Mare parte dintre companiile din România (79%) se declară familiarizată cu domeniul ESG (Environment, Social, Governance), reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, publicate joi.

Prima ediţie a cercetării "Dinamica şi perspectiva domeniului ESG în România", derulată de Valoria şi CSRmedia.ro, evidenţiază faptul că 68% din totalul executivilor chestionaţi spun că au o strategie formală aferentă ESG.

Cele două motive principale pentru care companiile au ales să dezvolte cadre de lucru ESG sunt, în egală măsură, rezilienţa business-ului şi impactul pozitiv asupra comunităţii (56%).

Conform rezultatelor, 64% dintre membrii echipei de CSR/ESG, 58% dintre cei ai echipei de marketing şi 51% dintre cei ai echipei de top management declară că sunt foarte familiarizaţi cu conceptul de ESG.

Un alt aspect evidenţiat de studiu este că 65% dintre companii consideră că schimbările de reglementare şi standardele mai stricte sunt principalele transformări observate în domeniul ESG în ultimii trei ani. Totodată, 25% dintre membrii echipei de top management şi 25% dintre cei ai echipei de CSR/ESG afirmă că transparenţa adusă de ESG în ceea ce priveşte datele, altădată neraportate, reprezintă cea mai evidentă schimbare din acest domeniu.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Studiul de specialitate arată că 59% dintre companiile respondente au menţionat gestionarea şi raportarea datelor pe primul loc între provocările întâmpinate în implementarea practicilor de ESG, în timp ce 55% au menţionat alocarea resurselor necesare acestui domeniu.

În privinţa integrării aspectelor ESG în strategia generală a afacerii, 53% dintre companii şi-au definit clar valorile, principiile ESG şi misiunea pe care şi-o asumă. În acelaşi timp, 52% consideră că au integrat cel mai bine aspectele de mediu în strategia ESG, iar alte 55% subliniază că investitorii le cer obiective clare de ESG.

De asemenea, toate categoriile de respondenţi apreciază rezistenţa la schimbare ca fiind principala provocare întâmpinată în implementarea practicilor ESG, cu procente variate: 29% echipa de marketing, 24% echipa de CSR/ESG, 23% managerii din middle management şi 19% directorii generali şi echipa de top management. Diferenţele de perspectivă devin evidente şi în ceea ce priveşte identificarea temelor relevante de ESG. Dacă 37% dintre companii au un proces mixt de identificare a acestora, 34% au un proces intern, iar numai 10% măsoară foarte bine impactul actual al companiei în ceea ce priveşte ESG.

Peste trei sferturi dintre respondenţi (76%) îşi implică angajaţii în iniţiativele ESG prin conştientizare şi educaţie, 57% prin crearea unei culturi a sustenabilităţii, 31% prin oportunităţi de dezvoltare personală, iar 22% prin recunoaştere şi recompense.

La capitolul costuri asociate cu ESG, rezultatele studiului arată că 69% din totalul celor intervievaţi sunt de părere că acestea sunt foarte mari, dar în mare măsură justificate de beneficiile aduse companiei. În plus, 61% afirmă că iniţiativele de ESG au avut un impact pozitiv asupra performanţei organizaţiei.

Studiul Valoria şi CSRmedia.ro privind percepţia managerilor asupra evoluţiei perspectivei companiilor cu privire la ESG a avut la bază un chestionar care a analizat răspunsurile a 191 executivi de top provenind din companii cu activitate în diverse industrii. Chestionarul a fost aplicat în perioada 2 octombrie - 6 noiembrie 2023, iar cea mai mare parte dintre respondenţi (43%) provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro.

Valoria este o companie de consultanţă, training, şi executive coaching, nominalizată, în 2022, de publicaţia Daily Finance în Top 20 companii de management consulting din Bucureşti.

Pro TV este și el familiarizat cu ESG și respectă standardele

Pro TV are o secțiune dedicată temelor din sfera ESG (Environment, Social, Governance). PRO VERDE este în curs de acreditare, producțiile Doctor de Bine, iBani, ePlan, Biz Power și Beauty Buzz continuă să implementeze acțiunile necesare pentru a-și păstra certificarea ALBERT obținută în 2022, respectiv 2023.

PRO VERDE reprezintă un spațiu dedicat inovației, sustenabilității și durabilității. Emisiunea, prezentată alternativ de Teodora Ghenciu și Ciprian Stănescu, are ca scop educarea publicului în direcția ESG prin conștientizarea provocărilor întâmpinate de mediul înconjurător, precum schimbările climatice drastice și poluarea, și prin încurajarea adoptării unui comportament responsabil.

Echipa de producție a emisiunii PRO VERDE a luat măsuri care limitează acțiunile ce au efecte nocive asupra mediului, iar printre ele se numără utilizarea bateriilor reîncărcabile pentru camere și sunet, folosirea cănilor, termosurilor și sticlelor reutilizabile, eliminarea completă a pet-urilor și ambalajelor din plastic, și semnarea contractelor în format electronic. Pe lângă toate acestea, props-urile folosite în cadrul emisiunii sunt reutilizate, iar luminile au un consum eficient de energie.

Toate aceste măsuri au fost luate în cadrul mai multor producții, iar PRO TV continuă să implementeze principiile ALBERT. Echipele de producție calculează amprenta de carbon pentru fiecare emisiune în parte și urmărește îndeaproape reducerea emisiilor de CO2.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
„Prosumatorii din România au ajuns să producă mai mult decât o centrală nucleară”. Ce se va întâmpla cu facturile
„Prosumatorii din România au ajuns să producă mai mult decât o centrală nucleară”. Ce se va întâmpla cu facturile

„Prosumatorii din România au ajuns să producă mai mult decât o centrală nucleară”, iar prețul energiei solare a scăzut de 5000 de ori de când a fost inventată, a declarat la Pro Verde, Corina Murafa, membru al Comitetului Economic și Social European.

Bucureștiul este „poluat agresiv” șase luni pe an. Motivul mai puțin cunoscut pentru care aerul devine greu de respirat
Bucureștiul este „poluat agresiv” șase luni pe an. Motivul mai puțin cunoscut pentru care aerul devine greu de respirat

29.000 de români mor anual din cauza poluării, potrivit statisticilor europene, iar Bucureștiul este pe locul întâi în ceea ce privește costurile medicale și sociale asociate poluării.

Concertele Coldplay de la București vor fi sustenabile. Publicul va produce energie dansând pe o podea cinetică
Concertele Coldplay de la București vor fi sustenabile. Publicul va produce energie dansând pe o podea cinetică

Concertele Coldplay de la București – poate cele mai așteptate din vara anului 2024 - vor fi sustenabile, iar amprenta de carbon va fi redusă la jumătate față de ultimul turneu al trupei, de acum opt ani.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.