ePlan. Ce este social commerce și cât de mult s-a dezvoltat social media în România

×
Codul embed a fost copiat

Cristian Manafu, managing partner Evensys, a fost invitatul lui Andrei Radu în emisiunea ePlan.

Cristian Manafu are o experiență de 22 de ani în media, comunicare și în mediul online, fiind unul dintre cei mai cunoscuți promoteri ai social media din România, dar și unul dintre cei mai apreciați organizatori de conferințe.

În 2006 a cofondat Evensys, companie de planificare de evenimente, iar în 2008 a lansat prima serie de traininguri open și in house despre social media. Ulterior, a derulat campanii și proiecte specifice marketingului digital pentru mai multe branduri și agenții de comunicare.

Care este contextul actual în social media în România
 

Cristian Manafu: Social media este în creștere accelerată în ultimii doi ani, asta și datorită contextului pandemic care ne-a determinat să cumpărăm mai mult servicii online decât cele offline, având și perioada de lockdown, autoizolare sau momente în care am ieșit mai puțin în spațiul public. În acest moment, șapte din 10 români, utilizatori de internet, sunt activi în social media, pe una din rețele. În general sunt cam pe două rețele, cel puțin, cele mai mari fiind, în acest moment, Facebook, YouTube, Instagram și TikTok. Interesant este că patru din 10 români caută informații despre branduri în social media. Asta înseamnă că există un potențial foarte mare de a-i agăța pe acești consumatori care caută informații despre produsul tău.

Citește și
eplan
ePlan. Andrei Georgescu oferă explicații despre cât de eficientă este comunicarea prin e-mail pentru magazinele online
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Ce altceva mai fac românii în social media
 

Cristian Manafu: Se informează foarte mult. În ultimii ani social media a avut o importanta foarte putenrica în zona de informații, de știri, de evenimente, de tot ce se întâmplă. Unii se joaca, evident. Alții cumpără, poentru că vorbim de o noua revoluție în ecommerce, care este susținută în parte și de social media.

Unde se află România în ceea ce privește piața de e-commerce
 

Cristian Manafu: Vedem o creștere în comerțul online din România. Poate nu la fel de mare pe cât ne-am fi dorit, dar este o creștere continuă, avem o ascensiune. Observ și o diversitate. Începem să cumpăram sau să tranzacționam cât mai divers. Folosim plățile online pe scară mult mai largă. Intră comerțul online foarte mult în viața noastră.


Social commerce
 

Cristian Manafu: Este a cumpăra în social media. Nu cumperi pe site-ul brandului, ci prin intermediul contului de social media pe care îl are acesta. Sunt trei dimensiuni în social commerce - să-ți prezinți în social media ce produse ai tu în magazin, să-ți adaugi informații pe lângă imagini și cumpărarea efectivă din contul tău de social media.

Mai multe informații în video.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
ePlan: Boom-ul vânzărilor din pandemie în online s-a menținut și după deschiderea magazinelor fizice. Care este ponderea
ePlan: Boom-ul vânzărilor din pandemie în online s-a menținut și după deschiderea magazinelor fizice. Care este ponderea

Tudor Manea, CEO Emag, are 15 ani de experiență în cadrul companiei, a fost directorul general timp de șase ani, iar din primăvara anului trecut este CEO. Creșterile cifrelor de vânzări au fost raportate și imediat după pandemie, a explicat el.

ePlan. Andrei Georgescu oferă explicații despre cât de eficientă este comunicarea prin e-mail pentru magazinele online
ePlan. Andrei Georgescu oferă explicații despre cât de eficientă este comunicarea prin e-mail pentru magazinele online

Andrei Georgescu, profesor de e-mail marketing și data management în cadrul școlii IAA încă din 2015 și unul dintre fondatorii compania White Image, este invitatul noii ediții ePlan.

ePlan. Tot ce trebuie să știm despre Google Analytics atunci când avem un magazin online. Sfaturile lui Eugen Potlog
ePlan. Tot ce trebuie să știm despre Google Analytics atunci când avem un magazin online. Sfaturile lui Eugen Potlog

Invitatul noi ediții ePlan este Eugen Potlog, founder UX Studio. Are peste 15 ani de experiență în user experience, Google Analytics și optimizarea ratei de conversie, fiind specialist certificat de către Conversion Excel și Nielsen Norman Group.

ePlan. Sfaturi de la Cosmin Dărăban pentru o afacere de succes în eCommerce
ePlan. Sfaturi de la Cosmin Dărăban pentru o afacere de succes în eCommerce

Invitatul noi ediții ePlan este Cosmin Dărăban, co-fondatorul platformei Gomag, specialist în marketing online, optimizarea ratei de conversie și în tehnici de creștere a traficului și vânzărilor pentru magazinele online.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.