Centura de sud a Capitalei a fost reparata doar pe hartie, dar Guvernul viseaza la o autostrada
Masini distruse si ore intregi pierdute, in craterele unui drum asfaltat in toamna anului trecut, doar de ochii lumii, de vreme ce acum arataca dupa razboi.
Este vorba de centura de sud a Bucurestiului, unde zeci de mii de soferi, inclusiv cei care vor sa ajunga la mare, pierd trei ore, pe o distanta de 30 de kilometri.
In luna aprilie 2013, aici ar fi trebuit sa avem patru benzi, cate doua pe sens, dar n-a fost sa fie. Din pacate, si repararea centurii sud a Capitalei s-a facut doar pe hartie: in realitate, asfaltul turnat s-a macinat deja.
In plin sezon estival, legatura dintre cele doua autostrazi este vitala pentru turism.
Ca sa eviti hartoapele de pe cei 34 de kilometri ai centurii de sud, exista doar varianta de ocolire prin oras. De teama ca se ratacesc prin Bucuresti, cei din provincie ajung inevitabil aici.
Cu actualele lucrari de modernizare suspendate, cu termenele de finalizare in aer si cu cozi kilometrice de masini si TIR-uri pe o sosea de centura plina de gropi si denivelari, Guvernul viseaza insa la o autostrada pe langa Centura Sud. Noul drum va fi facut in concesiune, dar se cauta un constructor.
Oficial, centura de sud a Bucurestiului este asfaltata in proportie de 15%, iar pe hartie lucrarile au costat peste 90 de milioane de lei pana acum. Lucrarile s-au intrerupt insa imediat dupa campania electorala din toamna trecuta, cand Guvernul Ponta a taiat 81% din fondurile alocate proiectului.
La Ploiesti, in schimb, tot pe centura, turistii care pleaca sau vin de pe Valea Prahovei dau peste lucrari de refacere a unor poduri, care ar putea dura toata vara si care ii tin, inevitabil, in coloane.