Exista o institutie europeana care te despagubeste in cazul zborurilor anulate. Cat poti primi
Daca va veti simti pacaliti in vreun fel in vacantele de peste mari si tari, daca sunteti nemultumiti de orice serviciu sau produs platit pe teritoriul Uniunii, puteti sa va adresati Centrului European pentru Protectia Consumatorilor din Romania.
Cele mai multe reclamatii se refera la zborurile anulate. De exemplu, un turist roman a cumparat recent un bilet de avion de la o companie aeriana italiana. Zborul a fost anulat, insa compania a refuzat sa-i returneze banii. Asa ca a depus o plangere la Centrul European pentru protectia Consumatorilor, iar apoi a primit inapoi atat contravaloarea biletului cat si o despagubire suplimentara de 250 de eruo.
Potrivit legislatiei europene, companiile aeriene sunt obligate sa le returneze clientilor contravaloarea biletelor in cazul zborurilor anulate, dar si o despagubire suplimentara care poate ajunge pana la 600 de euro de persoana in functie de distanta pe care ar fi trebuit sa o parcurga. Despagubirea o primiti si daca zborul intarzie la destinatie cu mai mult de 3 ore. Exceptie sunt cazurile in care cursele sunt anulate din cauza unor calamitati ce nu pot fi prevazute.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Putini turisti stiu ca daca le intarzie bagajele, compania aeriana este obligata sa le achite contravaloarea bunurilor de stricta necesitate pe care acestia sunt obligati sa le cumpere pana la returnarea bagajelor. Este cazul unui turist roman care dupa ce a depus o plangere, a primit inapoi de la compania aeriana 150 de euro.
In plus daca bagajele va sunt pierdute, aveti dreptul la o despagubire de pana la 1200 de euro, doar daca aveti facturi si chitante pentru bunurile din valize.
Daca nu, despagubirea se calculeaza la kilogram. 20 de euro pentru fiecare kilogram de bagaj pierdut.
Toti romanii care au achizitionat servicii sau bunuri din alte tari europene si considera ca au fost trasi pe sfoara, pot apela la Centrul European pentru Consumatori.
Specialistii de aici vor lua legatura in numele dumneavoastra cu agentii economici de la care ar trebui sa obtineti despagubiri.
Anul trecut 71.000 de europeni au primit rezolvari astfel.