Studiu. Câte zile din viață pierd bucureștenii din cauza aglomerației din trafic. Capitala, inclusă într-o ierarhie negativă

×
Codul embed a fost copiat

Ne menținem pe primele locuri în topuri, însă nu în cele cu care ne putem mândri. Un studiu recent arată că Bucureștiul este pe locul 19 într-un clasament în care au fost incluse 989 de orașe, atunci când vine vorba de aglomerația din trafic.

Dacă în ultima vreme, lucrurile păreau că merg într-o direcție mai bună, acum, specialiștii spun că am revenit la situația de dinaintea pandemiei.

Am făcut un experiment și am pornit de pe Bulevardul Pache Protopopescu la grădina zoologică din Băneasa. Distanța de 11 km poate fi parcursă în jumătate de oră, când traficul este liber. Însă, în miezul zilei nouă ne arată aproape 50 de minute, iar seară, o oră și jumătate.

În Capitală, în cursul săptămânii, aproape orice distanță se face într-un timp mult mai mare din cauza aglomerației.

Într-un studiu realizat recent despre aglomerația din trafic a orașelor din lume, Bucureștiul se situează pe locul 19, dintr-un total de 989 de orașe și sapte în Europa, cu 91 de ore, adică patru zile pierdute peste timpul necesar.

Citește și
conectat
Cum poate fi rezolvată problema traficului infernal din București. Soluția unei echipe de IT-iști români
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Top 3 cele mai congestionate orașe din lume:

1) Londra - 156 de ore pierdute
2) Chicago - 155 de ore pierdute
3) Paris - 138 de ore pierdute

Marian Ivan, specialist mobilitate urbană: „Este foarte grav faptul că suntem în acest top pentru că Bucureștiul, România încă nu a ajuns la gradul de motorizare al Uniunii Europene. Dacă noi nu știm să gestionăm actualul număr de mașini la această suprafață și la această populație, este clar că atunci când nivelul de motorizare va ajunge la actualul nivel al UE situația va fi mult mai gravă”.

Cel mai recent raport arată că în anul 2022 în București erau înmatriculate 1,5 milioane de autoturisme, iar în județul Ilfov aproape 300.000. Cifrele sunt alarmante, având în vedere că orașul are o capacitate de cel mult 400.000 de autoturisme.

Iar aici se adaugă și cei care tranzitează orașul. Plus mașinile parcate pe trotuar sau la întâmplare care îngreunează traficul.

Avem 10 milioane de autoturisme la nivel national și doar 1,3 milioane de locuri în parcări publice pentru ele, arată studiul unei companii specializate în soluții de administrare parcărilor. Numai jumătate dintre orașele țării au locurile de parcare inventariate, marcate și taxate.

În unele orașe au apărut parcările publice cu plata și cu senzori.

Pentru a reduce aglomerația, autoritățile locale din marile orașe încearcă să îi încurajeze pe oameni să folosească transportul în comun. De asemenea, responsabilii au mărit tarifele la parcările din zonele centrale au impus sensul unic pe mai multe străzi, au creat benzi speciale pentru mijloacele de transport public și au extins pistele de biciclete.

Reporteri: Robert Hoară, Electra Ghiza, Marilena Iordache.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Haos în București înainte de sărbători. Șoferii se plâng tot mai mult de timpul petrecut în trafic
Haos în București înainte de sărbători. Șoferii se plâng tot mai mult de timpul petrecut în trafic

În săptămânile dinaintea Crăciunului, Capitala arată ca o imensă parcare. Pe majoritatea străzilor sunt coloane de mașini care așteaptă să înainteze.  

Cum poate fi rezolvată problema traficului infernal din București. Soluția unei echipe de IT-iști români
Cum poate fi rezolvată problema traficului infernal din București. Soluția unei echipe de IT-iști români

Traficul intens la orele de vârf din București și din alte zone aglomerate ale țării ar putea fi fluidizat cu ajutorul inteligenței artificiale.

De când a fost modificat Codul Rutier, polițiștii i-au sancționat pe șoferii agresivi
De când a fost modificat Codul Rutier, polițiștii i-au sancționat pe șoferii agresivi

Șoferii din România sunt tot mai nervoși și chiar agresivi. Și nu este doar o constatare, ci realitatea scoasă în față de noul cod rutier.

Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme
Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme

Bucureștiul are una dintre cele mai sărace infrastructuri pentru pasionații de pedalat din Europa. Avem doar 15 kilometri de marcaje funcționale, în timp ce alte capitale europene se mândresc cu sute de kilometri de rute interconectate.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.