Un experiment care daca n-ar fi de plans, ar fi de ras. Cat dureaza o calatorie cu trenul Aeroport Otopeni - Gara de Nord

×
Codul embed a fost copiat

Serviciile de proasta calitate ne urmaresc peste tot in Romania. Functionarii uita ca sunt platiti ca sa ne rezolve problemele, transportatorii ne trateaza de parca ne-ar face o favoare, iar meseriasii sunt cei care comanda la noi acasa.

Inspectorul PRO se lupta sa schimbe aceste mentalitati, iar dumneavoastra nu mai aveti niciun motiv sa acceptati nepasarea si lipsa de profesionalism. Filmati-i pe cei care va incalca drepturile si trimiteti imaginile pe stirileprotv.ro.

Astazi prezentam un caz care daca n-ar fi de plans, ar fi de ras. Trenul care ar trebui sa ne transporte de la Otopeni pana la Bucuresti parcurge distanta de 20 de kilometri in cateva ore, in loc de cateva minute, cum ar fi normal. Este rusinos, dar capitala noastra nu are inca o legatura rapida de transfer intre aeroport si oras, asa cum ar fi normal intr-o metropola europeana.


Turist: "Ne-a spus sa mergem jos, sa luam autobuzul. A spus doar sa mergem jos si sa luam atutobuzul.”

Ei, le numesc, politicos, reguli ! Noi, le spunem pe nume: lipsuri! Acesti turisti straini au facut cunostinta cu neajunsurile din transporturi, inca de la intrarea in Romania. Ar fi vrut sa mearga cu trenul de la aeroport pana in Bucuresti. Elanul le-a fost taiat in momentul in care li s-a spus ca au de asteptat 4 ore.

Citește și
Posta Romana, cutie postala
Inspectorul PRO: Bataie de joc pe bani publici, la Posta Romana. Directorul nu crede ca merita sa raspunda la plangeri
Moartea suspectă a unui turist portughez în Bucegi: anchetă redeschisă după 18 luni. Alpinistul a decedat într-o excursie organizată pe vreme foarte proastă

Angajata CFR :"Este transport combinat cu microbuz si tren. Urmatoarea plecare e la 16:10. In perioada asta, pana astazi inclusiv, au fost inchideri de linie. Ar fi fost unul acum la 12: 20, dar astazi, cum v-am spus, nu circula, din cauza inchiderilor de linie."

Asadar tot turistii cad vinovati pentru ca aterizeaza prea devreme, pentru orarul caii ferate. Si dupa ce ca nu sunt curse suficiente, nici sistemul de ticketing nu este prietenos cu cei care ne viziteaza tara.

Turist: Am incercat ieri sa cumparam online, dar toate informatiile erau in limba romana. Nu exista optiune in limba engleaza asa ca nu am putut cumpara.
Reporter: De ce nu luati un taxi ?
Turist: Pentru ca e probabil mai scump si nu poti fi sigur ca soferul iti va oferi un pret corect.

Asta, cam asa e! Desi in Romania taxiul este foarte ieftin, cei care nu stiu asta pot fi usor pacaliti. Iata cazul unui domn care a trebuit sa plateasca de 3 ori mai mult pentru o cursa de la Otopeni pina in zona Militari.

Turist: "O doamna zice ca a incercat sa ia un taxi si i-a cerut 70 de lei, asa ca l-a refuzat si a facut comanda. "


Ar mai fi o solutie de transfer intre aeroport si oras: autobuzul expres. Doar ca si pe asta il promovam in stilul nostru.

Turist: "Uite aici, putem cumpara bilete de aici? Vorbiti engleza?.... Va trebui sa invatam limba romana ..."

Pana sa invete strainii limba romana ne-am pus noi in pielea lor. Si am ales trenul, ca mijloc de transfer catre oras.

"Am cumparat biletul de tren cu 7,5 lei, de la punctul CFR din aeroportul Otopeni. Numai ca trenul nu ajunge pana aici, asa ca, mai intai, vom fi tranferati din aeroportul Otopeni cu un microbuz pana in gara din Otopeni. Abia apoi vom ajunge in Bucuresti."

In halta veche si deloc primitoare, o singura localnica astepta si ea trenul.

Localnica: "Conditiile nu sunt prea bune, are intarziere mare. cel mai mult trenul a intarziat si 90 de minute.  Nu ar fi atragator pentru nimeni sa mearga cu trenul. Nici macar pentru noi localnicii, dapai pentru turisti. "

Tanara a avut dreptate. Intirzie mult! Si se intampla des!

Calator: ”Au trecut 50 de minute, suntem tot aici. Asta e. Cum am spus, nu sunt conditii, trebuie sa asteptam in frig. Nu se anunta nimic. Am verificat pe internet si nu au anuntat nicio intarziere. Totul e in regula pe internet dar pe aici nu a trecut trenul. E dupa noroc, daca avem noroc prindem in tren cu incalzire, daca nu, nu. Mi-au degerat mainile."

Angajata CFR: “Noua ne-au spus cu 60 de minute intarziere. Atat ne-au spus, atata va spunem. Nu se stie cand. Oricum nu cred ca va fi la doua ore in niciun caz."

Cu cata usurinta vorbeste aceasta angajata a cailor ferate despre intirzieri, de o ora sau de doua ore. Adevarul este ca in tara in care trenului ii ia o zi intreaga ca sa o traverseze, orice nefiresc devine firesc.

Timpul trece. Calatorii regreta optiunea facuta si se considera cel putin neinspirati, pentru ca au ales transportul cu trenul. In halta Otopeni incepe sa se lase bezna Niciun bec nu ilumineaza peronul.

Calator: “Ciudat, e tara nimanui."

"A ajuns in sfarsit si trenul nostru, cu o intarziere de o ora si 45 de minute. Intre timp s-a intunecat, Am dardait de frig si am asteptat aproape doua ore, la zero grade.”

"Am ajuns in sfarsit in Bucuresti, in Gara de Nord. Este ora 18:45. Am pornit din aeroportul Otopeni la ora 15:35. In tot acest timp am fi putut sa ajungem cu microbuzul din Bucuresti pana la Brasov, sau, de ce nu, din Capitala pana in Londra."

Experimentul a luat sfarsit! Si odata cu el si placerea de a mai folosi vreodata trenul ca mijloc de transport intre aeroport si oras. In orice metropola ati merge, metroul sau trenul reprezinta o varianta rapida de transfer. Noi de ce nu putem? Ministerul transporturilor nu poate justifica de ce am stat atatia ani cu proiectele de infrastructura in sertar. Reprezentantii statului promit ca in 2018 vom avea trenul. Nu stiu insa cind va fi gata si metroul.

Robert Dobre, secretar de stat: "Avem legatura, legatura feroviara nu este o legatura competitiva pentru ca intre aeroport si calea ferata exista o transbordare cu mijloacele rutiere ceea ce asduce neajunsuri. Este si un disconfort pentru calatori. Nu exista o cerere la ora asta pentru el. Probabil acest disconfort de a te plimba cu bagajele de la aeroport pana la gara. "

Director dezvoltare la compania nationala de cai ferate: "S-a intamplat sa se defecteze locomotiva, nu este ceva frecvent. Cineva ne-a spus ca se intampla des. Ganditi-va ca locomotivele si vagoanele sunt vechi, din anii 60. Nu e normal, nu este placut sa stai doua ore sa astepti trenul."

Daca planurile ministerului vor fi duse la bun sfarsit, calatoria de la aeroport pana la Gara de Nord ar putea sa dureze 15 minute, in conditiile in care ar circula cate 4 trenuri pe ora pe o distanta de 2,8 km. Costul proiectului, care ar facilita transportul a 20.000 de pasageri pe zi, se ridica la 90 de milioane de euro.

Ceva trebuie facut pentru ca am ramas una dintre putinele tari europene care nu are inca un sistem rapid de transport, intre aeroport si oras, asa cum gasim de pilda in Londra, Paris, Amsterdam sau Bruxelles.
 

Articol recomandat de sport.ro
Presa internațională a căzut în capcana FCSB! Spaniolii, singurii care n-au luat plasă: „Nu au marcă, nume și palmares!”
Presa internațională a căzut în capcana FCSB! Spaniolii, singurii care n-au luat plasă: „Nu au marcă, nume și palmares!”
Citește și...
Tratati cu aroganta si nepasare: o femeie in scaun cu rotile a stat 45 de minute in fata ANAF.
Tratati cu aroganta si nepasare: o femeie in scaun cu rotile a stat 45 de minute in fata ANAF. "Nu scot calculatorul afara"

Ne plangem de sanatate, de constructori, de transportatori sau de functionari. Serviciile proaste si scumpe ne amarasc viata, dar nici noi nu luam atitudine.

Inspectorul PRO: Bataie de joc pe bani publici, la Posta Romana. Directorul nu crede ca merita sa raspunda la plangeri
Inspectorul PRO: Bataie de joc pe bani publici, la Posta Romana. Directorul nu crede ca merita sa raspunda la plangeri

Pe banii nostri, pe timpul nostru, pe nervii nostri, meseriasi, transportatori, functionari, bucatari, comercianti, furnizori de utilitati, cu totii ne fac probleme, la tot pasul. Unii, pentru ca asa vor, altii, pentru ca nu pot. Meritam mai mult.

Recomandări
Industria înfloritoare care a fost distrusă în România. Implicația „reginei serelor”, o femeie cu conexiuni politice
Industria înfloritoare care a fost distrusă în România. Implicația „reginei serelor”, o femeie cu conexiuni politice

„De unde sunt florile?”, partea I. Când creştinii ortodocși celebrează Floriile, vorbim despre o industrie înfloritoare - vânzarea plantelor verzi şi florilor în România.

Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”
Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”

După opt secole de totalitarism, poporul rus “are supunerea interiorizată în genele sale istorice”, și e gata să își activeze oricând “instinctul de invadare”, pentru că “este învățat să cucerească lumea”.

Surse: PSD încearcă în continuare să-l convingă pe Piedone să se retragă din cursa pentru Primăria Capitalei
Surse: PSD încearcă în continuare să-l convingă pe Piedone să se retragă din cursa pentru Primăria Capitalei

Gabriela Firea s-a înscris oficial în cursa pentru primăria generală. A fost opțiunea doi a partidului, după ce social-democrații și liberalii s-au convins că nu au șanse cu un candidat comun.