Soferii se tem ca vor plati mai mult pentru RCA si ca vor primi despagubiri mai mici. Modificarile ce se vor face din 2015
Cum companiile de asigurari nu au bani si nu reusesc sa-si despagubeasca in timp util si corect clientii, Autoritatea de Supraveghere Financiara vrea sa le oblige sa nu mai vanda polite in pierdere.
In plus, majorarile de preturi trebuie anuntate din timp si sunt acceptate doar o singura data pe an.
Companiile de asigurari vand polite in pierdere cu 30 la suta, spun autoritatile. Asa ca nu mai au bani sa repare masinile. Ca sa rezolve problema, ASF schimba regulile pietei de la 1 ianuarie.
Discutie reporter-Cornel Coca Constantinescu, prim-vicepresedinte ASF:
Cornel Coca Constantinescu, prim-vicepresedinte ASF: "RCA ul nu trebuie sa produca pierderi”
Reporter: “-Credeti ca tariful mediu al primelor RCA va creste?”
Cornel Coca Constantinescu, prim-vicepresedinte ASF: “Tariful creste de jumatate de an. Daca va raportati la media europeana, da".
Din cauza problemelor financiare din acest an, companiile de asigurari au crescut pretul politelor RCA cu aproape 50 la suta. Previziunile sunt sumbre si pentru anul viitor, cand majorarile vor fi de minimum 30 la suta.
Clientii sunt insa nemultumiti si spun ca asigurarea obligatorie nu ii scuteste de neplaceri. Multi se trezesc in situatii imposibile, dupa ce au fost loviti in trafic. Nu primesc deloc despagubiri de la compania care a emis polita vinovatului, sau banii sunt prea putini fata de pretul reparatiei. Asa ca platesc ei, ori isi repara masina in baza asigurarii facultative.
"Daca mergeam pe polita cred ca dura foarte mult si lucrurile nu erau asa de simple", spune un asigurat.
"Asiguratorii incaseaza polite din ce in ce mai mari, iar serviciile catre clienti sunt diminuate. Cel care m-a lovit sta bine merci, nu are nicio treaba, iar eu am platit din banii mei toata lucrarea", explica indignat un al pagubit.
Nu sunt singurele schimbari din politele RCA. Soferul care isi distruge masina va fi despagubit la valoarea de piata, care va fi stabilita in functie de anumite cataloage si site-uri de profil. Service-urile sustin ca soferul ghinionist va pierde bani.
"Se va raporta la cel mai scazut pret al acelei masini de pe piata, fara a tine cont de dotarile masinii, de gradul de uzura. Va primi cu 30 la suta mai putini bani", explica reprezentantul Asociatiei Service-urilor, Cristian Muntean.
In plus, pe asigurare vor fi trecute comisioanele intermediarilor de la care cumparam polita. Aceste comisioane sunt de aproape 18 la suta din valoarea RCA, spune ASF.