Soferii se tem ca vor plati mai mult pentru RCA si ca vor primi despagubiri mai mici. Modificarile ce se vor face din 2015

×
Codul embed a fost copiat

Cum companiile de asigurari nu au bani si nu reusesc sa-si despagubeasca in timp util si corect clientii, Autoritatea de Supraveghere Financiara vrea sa le oblige sa nu mai vanda polite in pierdere.

In plus, majorarile de preturi trebuie anuntate din timp si sunt acceptate doar o singura data pe an.

Companiile de asigurari vand polite in pierdere cu 30 la suta, spun autoritatile. Asa ca nu mai au bani sa repare masinile. Ca sa rezolve problema, ASF schimba regulile pietei de la 1 ianuarie.

Discutie reporter-Cornel Coca Constantinescu, prim-vicepresedinte ASF:

Cornel Coca Constantinescu, prim-vicepresedinte ASF: "RCA ul nu trebuie sa produca pierderi”
Reporter: “-Credeti ca tariful mediu al primelor RCA va creste?”
Cornel Coca Constantinescu, prim-vicepresedinte ASF: “Tariful creste de jumatate de an. Daca va raportati la media europeana, da".

Citește și
CASCO
Noua inventie de pe piata asigurarilor auto. Ce este polita CASCO partiala si cum functioneaza
„Oricât aș detesta un personaj”. CTP și-a ales „câștigătorul detașat” al dezbaterii candidaților la alegerile prezidențiale

Din cauza problemelor financiare din acest an, companiile de asigurari au crescut pretul politelor RCA cu aproape 50 la suta. Previziunile sunt sumbre si pentru anul viitor, cand majorarile vor fi de minimum 30 la suta.

Clientii sunt insa nemultumiti si spun ca asigurarea obligatorie nu ii scuteste de neplaceri. Multi se trezesc in situatii imposibile, dupa ce au fost loviti in trafic. Nu primesc deloc despagubiri de la compania care a emis polita vinovatului, sau banii sunt prea putini fata de pretul reparatiei. Asa ca platesc ei, ori isi repara masina in baza asigurarii facultative.

"Daca mergeam pe polita cred ca dura foarte mult si lucrurile nu erau asa de simple", spune un asigurat.

"Asiguratorii incaseaza polite din ce in ce mai mari, iar serviciile catre clienti sunt diminuate. Cel care m-a lovit sta bine merci, nu are nicio treaba, iar eu am platit din banii mei toata lucrarea", explica indignat un al pagubit.

Nu sunt singurele schimbari din politele RCA. Soferul care isi distruge masina va fi despagubit la valoarea de piata, care va fi stabilita in functie de anumite cataloage si site-uri de profil. Service-urile sustin ca soferul ghinionist va pierde bani.

"Se va raporta la cel mai scazut pret al acelei masini de pe piata, fara a tine cont de dotarile masinii, de gradul de uzura. Va primi cu 30 la suta mai putini bani", explica reprezentantul Asociatiei Service-urilor, Cristian Muntean.

In plus, pe asigurare vor fi trecute comisioanele intermediarilor de la care cumparam polita. Aceste comisioane sunt de aproape 18 la suta din valoarea RCA, spune ASF.

Articol recomandat de sport.ro
”Scandalos!” Kosovarii au ”explodat” după ce au văzut ce scrie în raportul meciului România - Kosovo
”Scandalos!” Kosovarii au ”explodat” după ce au văzut ce scrie în raportul meciului România - Kosovo
Citește și...
RCA-ul si noua
RCA-ul si noua "taxa pe tinerete". Explicatia pentru care tinerii sub 30 de ani au ajuns sa plateasca si cu 60% mai mult

Politele RCA pentru soferii tineri s-au scumpit si cu 60 la suta din primavara pana acum. Unii asiguratori, considerati pana nu demult cei mai ieftini de pe piata, au majorat brusc tarifele si au ajuns la preturi foarte mari pentru cei pana in 30 de ani.

Noua inventie de pe piata asigurarilor auto. Ce este polita CASCO partiala si cum functioneaza
Noua inventie de pe piata asigurarilor auto. Ce este polita CASCO partiala si cum functioneaza

Multimea de reclamatii si problemele cu asigurarile nasc solutii care speculeaza lipsa de reactie a statului. Asa a aparut polita care ii despagubeste pe soferii loviti de o masina fara RCA, sau cu una ieftina care intarzie decontarea lucrarilor.

Masinile inmatriculate in Bulgaria, implicate in 11% dintre accidente:
Masinile inmatriculate in Bulgaria, implicate in 11% dintre accidente: "Cam toti fac ilegal. Multi nu fac ITP-ul"

Statistici ingrijoratoare pe sosele. Masinile inmatriculate in Bulgaria au fost implicate anul trecut in 11% dintre accidente. Multe autovehicule sunt intr-o stare proasta si trec ilegal inspectia tehnica periodica. Si polita RCA acorda greu despagubiri.

Recomandări
Cum arată platforma gigant Barents, care va fora sondele de gaze din Marea Neagră. Este mai mare decât un teren de fotbal
Cum arată platforma gigant Barents, care va fora sondele de gaze din Marea Neagră. Este mai mare decât un teren de fotbal

S-a făcut următorul pas în proiectul Neptun Deep. Platforma gigant Barents, care va fora cele 10 sonde de exploatare în Marea Neagră, a ajuns în Portul Constanța după un voiaj de 18 zile, din Spania.  

EXCLUSIV. Reacția lui Marcel Ciolacu în scandalul zborurilor plătite de Nordis: „Nu am văzut până acum un astfel de document”
EXCLUSIV. Reacția lui Marcel Ciolacu în scandalul zborurilor plătite de Nordis: „Nu am văzut până acum un astfel de document”

Cu șase zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, este din nou scandal pe scena politică. Președintele Senatului, Nicolae Ciucă, președinta USR, Elena Lasconi, și Mircea Geoană îi cer demisia premierului Marcel Ciolacu.

1000 de zile de război în Ucraina, în cifre. Orașe distruse, familii îndurerate și o țară transformată
1000 de zile de război în Ucraina, în cifre. Orașe distruse, familii îndurerate și o țară transformată

19 noiembrie 2024 marchează cea de-a 1000-a zi a invaziei pe scară largă a Ucrainei de către Rusia, o piatră de hotar devastatoare care a remodelat națiunea și a trecut de punctul fără întoarcere.