În ce situație se află companiile naționale de transport pe care Orban vrea să le privatizeze

cfr
Agerpres

Premierul desemnat Ludovic Orban a anunţat joi programul de guvernare, în care sunt incluse mai multe măsuri urgente pe care noul cabinet vrea să le ia. Printre acestea a fost prezentată și Strategia pentru Transporturi.

Strategia pentru Transporturi începe cu ceea ce pare un anunț de privatizare a uneia sau mai multor companii din portofoliul ministerului, companii precum CFR SA (Infrastructură), CFR Călători și CFR Marfă.

"Se va implementa un program accelerat de redresare și de stopare a declinului companiilor de stat din domeniul transporturilor, inclusiv prin măsuri precum privatizarea acestora", se precizează în programul de guvernare.

 

Ce pierderi și datorii au marile companii de transport

 

Citește și
Razvan Cuc
Răzvan Cuc, chemat să dea declaraţii joi. Acuzaţiile fostului şef CFR
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Principalele companii de transporturi ce se află sub egida Ministerului Transporturilor sunt CFR SA (Infrastructură), CFR Călători, CFR Marfă și Metrorex SA.

Datoriile însumate ale celor patru companii sunt de 4.034.801.809 de lei. Dintre acestea, cea mai mare datorie este înregistrată de Metrorex SA și este în valoare de aproape 3 miliarde de lei, potrivit datelor oficiale pentru 2018, publicate de Ministerul Finațelor Publice.

O parte dintre datorii reprezintă neachitarea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) de către CFR Călători și CFR Marfă, către administratorul infrastructurii feroviare, CFR SA.

În ceea ce privește pierderile, pierderea netă agregată pentru cele 4 este de 738.845.955 de lei. La capitolul acesta, tot Metrorex se află în cap de listă, înregistrând în 2018 pierderi de peste 508 milioane de lei.

Singura companie care a înregistrat profit în 2018 a fost CFR SA (Infrastructură), fiind pe plus cu 10.492.971 de lei.

Cele 4 companii de transporturi au împreună 45.626 de angajați.

Încercări de privatizare

 

În anul 2013 s-a încercat privatizarea CFR Marfă, însă fără succes. Privatizarea eşuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut la dispoziție timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Programul de guvernare al cabinetului Orban. Posibile privatizări ale CFR și bani publici pentru cabinete medicale private
Programul de guvernare al cabinetului Orban. Posibile privatizări ale CFR și bani publici pentru cabinete medicale private

Premierul desemnat Ludovic Orban a anunţat programul de guvernare, cu mai multe măsuri urgente pe care noul cabinet vrea să le ia.

Răzvan Cuc, chemat să dea declaraţii joi. Acuzaţiile fostului şef CFR
Răzvan Cuc, chemat să dea declaraţii joi. Acuzaţiile fostului şef CFR

Ziua și ancheta la DNA pentru ministrul demis al Transporturilor! După scandalul TAROM, iată că Răzvan Cuc este vizat din nou de suspiciuni de corupție.

Imagini revoltătoare filmate într-un tren spre mare. Ce făceau mai mulți elevi
Imagini revoltătoare filmate într-un tren spre mare. Ce făceau mai mulți elevi

Mai mulți elevi din Satu Mare au fost nevoiți călătorească chirciți aproximativ 20 de ore, după ce CFR a decis să nu acorde vagoanele tip cușetă promise pentru tabăra la mare.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.