Baneasa ar putea deveni primul aeroport urban din Romania. Ce conditii vor trebui sa respecte companiile aeriene
In ciuda opozitiei unora dintre cei care locuiesc in zona de nord a orasului, autoritatile incearca sa dea un suflu nou celui mai vechi aeroport din Romania.
In caz contrar, dar mai ales daca ii schimba destinatia, aeroportul Baneasca poate fi revendicat de mostenitorii familiei Bibescu. Putini stiu ca atunci cand a fost donat terenul a existat o conditie. Sa ramana o poarta aeriana. Drept urmare, ca sa impace pe toata lumea, primaria generala a adoptat chiar o strategie de reducere a zgomotului din zona.
Zgomotul produs de avioane a fost unul din motivele inchiderii Aeroportului. In 2012, peste 2 milioane de pasageri treceau prin aceasta poarta aeriana. Astazi, aeroportul este unul fantoma. Bucurestiul pare sa-l fi inghitit.
Paradoxul boomului imobiliar se poate vedea pe aeroportul Baneasa din Bucuresti. La numai 50 de metri de Calea de Rulare au aparut sute de vile, care au fost construite chiar langa gardul aeroportului.
Primaria generala a capitalei a votat o strategie de reducere a zgomotului din zona. Astfel, companiile aeriene stiu ce aeronave pot sa ruleze aici.
Pista aeroportului Baneasa este una dintre cele mai bune din Romania: are 3,2 kilometri, iar companiile aeriene care vor sa aterizeze aici trebuie sa sa aiba avioane silentioase si sa respecte un program strict de aterizari.
De pilda, noaptea nu vor mai avea voie sa aterizeze avioane cu peste 100 de pasageri la bord. De ce nu se inchide complet? Pentru ca este nevoie de al doilea aeroport pe langa cel din Otopeni. In plus, spun surse din aviatie, in 1923, in actul de donatie, familia Bibescu a precizat ca statul nu are voie sa-i schimbe destinatia. Astfel, mostenitorii ar putea cere retrocedarea.
Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al capitalei: "S-a practicat lucrul acesta in cazul donatiilor.
Reporter: Si daca s-a intamplat asa ar fi indreptatiti mostenitorii sa ceara?
Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al Capitalei: Da, sau cu acordul lor sa se schimbe destinatia."
Nu se va intampla asta, dau asigurari autoritatile, care vor insa sa-l trasforme intr-un City Aeroport. Singurul aeroport urban din Romania ar putea fi folosit de cei cu bani, care vor pierde mai putin timp cu birocratia aeroportuara.
Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Companiei Aeroporturi Bucuresti: "Implica doar 25 de minute timpul de sosire la aeroport si urcarea la bordul aeronavei, practic decolarea aeronavei. Presupune mai putin de 10 minute din momentul in care aeronava aterizeaza si pasagerul este la masina proprie care ii este adusa in fata terminalului."
In prezent, pe aeroportul Baneasa aterizeaza cate 5 mii de pasageri anual. Dupa ce va fi transformat intr-un aeroport urban, numarul lor ar putea creste la 200 de mii.