Aterizare reusita, dupa o ora si jumatate de incercari la Timisoara!

×
Codul embed a fost copiat

A fost o situatie de urgenta in aceasta dimineata, pe aeroportul din Timisoara. Un avion care venea de la Chisinau, cu 47 de pasageri la bord, a aterizat fortat pe un covor de spuma, din cauza unei probleme la o roata.


Pana sa atinga solul, aeronava, care apartine companiei Carpatair, a survolat orasul aproximativ o ora si jumatate. Pilotii au ramas atit de mult in aer, pentru ca au incercat sa consume combustibilul din rezervor, ca sa nu se produca vreo explozie la aterizare.

Intre timp, au cerut turnului de control sa imprastie spuma pe pista. Au fost 90 de minute de spaima si neliniste, cu final deschis. Nimeni nu putea sa spuna cum se va incheia totul. Nici echipele de urgenta, mobilizate la sol, nici pilotii din cabina.

In cele din urma, avionul a aterizat fortat si nimeni nu a fost ranit.

Pasagerii nu vor uita curand aceasta cursa

Citește și
Carpatair
Aeronava care a aterizat fortat, implicata intr-un alt incident, in 2006
VIDEO. „Am și eu interlopii mei aici!” Cum i s-a dus vestea olteanului Claudiu Pasăre că „visează miliarde”


Au fost clipe de infern pentru cei 47 de pasageri aflati la bord. Au planat deasupra aroportului mai bine de jumatate de ora. In tot acest timp la sol era o adevarata desfasurare de forte. Nimeni nu stia ce se va intampla in momentul in care vor atinge solul. La cativa metri de pista, rudele pasagerilor se rugau pentru o minune.

Calatorii au povestit ca au avut mare noroc. Pilotii si personalul din avion si-au pastrat calmul si au incercat sa ii linisteasca si pe ei. Tensiunea maxima a fost atinsa in momentul aterizarii. Din fericire nimeni nu a fost ranit.

Cei mai multi dintre pasageri erau in tranzit si asteapta acum pe Aeroportul International din Timisoara, o alta cursa care sa-i duca la destinatie. Aeronava venea de la Chisinau si ar fi trebuit sa aterizeze la Timisoara la ora 8:05.

Aterizarea a avut loc dupa o ora si jumatate cu toti pasagerii se echipajul in siguranta

Pilotii au sesizat o problema la trenul de aterizare care era blocat si au anuntat imediat turnul de control.

Mai bine de o ora si jumatate au zburat deasupra aeroportului, pentru ca nu puteau sa aterizeze. S-a luat decizia ca pe pista sa fie asezat un covor de spuma speciala lung de cateva sute de metri, care sa amortizeze impactul cu solul. La sol asteptau peste mai multe ambulante si masini ale pompierilor.

Avionul a aterizat in jurul orei zece, fara ca cineva sa fie ranit.

Presedintele Carpatair, Nicolae Petrov, a declarat ca aeronava a fost usor avariata. A fost deja constituita o comisie de la Ministerul Transporturilor, care se ocupa de ancheta.

Dincolo de eroismul si curajul pilotilor, un astfel de incident aduce cu sine si o lectie dura. Este acum datoria inspectorilor aviatiei civile sa stabileasca din ce cauza a aparut aceasta defectiune tehnica.

Cei doi piloti sunt cetateni ai Republicii Moldova, se numesc Iurie Oleahov de 37 de ani si Leonid Babischi de 47 de ani.

Incidentul aminteste de doua evenimente asemanatoare de data recenta, celebrul miracol de pe Hudson si o alta amerizare de succes in Marea Nordului.


Articol recomandat de sport.ro
FOTO A apărut îmbrăcată așa pe stadion, iar fanii au reacționat imediat
FOTO A apărut îmbrăcată așa pe stadion, iar fanii au reacționat imediat
Citește și...
Vezi primele imagini cu avionul, pe burta, imediat dupa aterizarea fortata!
Vezi primele imagini cu avionul, pe burta, imediat dupa aterizarea fortata!

Avionul apartinand companiei Carpatair a aterizat fortat pe aeroportul din Timisoara, dupa o ora si jumatate de incercari esuate.

Aeronava care a aterizat fortat, implicata intr-un alt incident, in 2006
Aeronava care a aterizat fortat, implicata intr-un alt incident, in 2006

Reprezentantii Carpatair au declarat ca aeronava care a aterizat fortat la Timisoara a lovit in anul 2006 un cal pe aeroportul din Bacau. Pe atunci avea insa alt tren de aterizare.

Oficial ISU la videochat: Daca nu era covorul de spuma, aeronava lua foc
Oficial ISU la videochat: Daca nu era covorul de spuma, aeronava lua foc

Corespondentul Stirilor ProTv George Buhnici a stat de vorba pe internet, cu directorul Directiei de Investigatii din MTI, Mircea Ciuca, expertul in aviatie Sorin Stoicescu, dar si cu autoritatile din Timisoara.

Recomandări
SUA au aprobat vânzarea de rachete AIM-9X Sidewinder Block II către România. Proiectilele vor înarma aeronavele F-16 Falcon
SUA au aprobat vânzarea de rachete AIM-9X Sidewinder Block II către România. Proiectilele vor înarma aeronavele F-16 Falcon

SUA au aprobat vânzarea de rachete AIM-9X Sidewinder Block II către România, evaluate la aproximativ 70 de milioane de dolari. Achiziţia va asigura înzestrarea aeronavelor multirol F-16 Fighting Falcon ale Forţelor Aeriene Române.

Câți români spun că vor să meargă la vot pe 9 iunie. „Vom avea un val destul de consistent de tineri”
Câți români spun că vor să meargă la vot pe 9 iunie. „Vom avea un val destul de consistent de tineri”

Vineri începe campania electorală pentru alegerile locale și cele europarlamentare. Aproape 90 la sută dintre români știu că acestea sunt organizate pe 9 iunie.

Cum pot fi integrate în muncă persoanele vulnerabile. „Suntem într-un paradox, avem două milioane de oameni inactivi”
Cum pot fi integrate în muncă persoanele vulnerabile. „Suntem într-un paradox, avem două milioane de oameni inactivi”

România trăiește un paradox al forței de muncă, în care sunt două milioane de persoane inactive, deși cererea, din partea angajatorilor, este foarte mare.