TEST: Bucuresti – Timisoara cu o masina electrica
Cea mai mare problema a masinilor electrice, autonomia limitata, este de astazi atenuata in Romania, cel putin pe traseul Bucuresti – Timisoara.
De astăzi, utilizatorii de mașini electrice au la dispoziție puncte intermediare in care pot alimenta de la statii de mare putere (45-50 Kw). In principiu, o astfel de incarcare 80% a bateriei unei masini electrice, care poate genera o autonomie reala de 80-120 de km (in functie de modelul masinii si modul de condus) dureaza cam 30-45 de minute. Adica fix cam cat sa faci niste cumparaturi, de exemplu.
Noi tocmai am plecat cu un e-Golf sa testam cazul. Iesim din Bucuresti si mergem pe autostrada A1 spre Pitesti, unde avem planificata prima incarcare, la statia Renovatio din Kaufland.
Pentru ca suntem implicati intr-o „cursa” de mers eficient cu alte 5 maaini si pentru ca vrem sa castigam, am aplicat strategia semi-masochista „fara ventilatie sau alti consumatori inutili”, cu care incercam sa compensam faptul ca unii dintre ceilalti concurenti vor merge pe Gaesti, pe unde e traseul mai scurt.
Va vom tine la curent pe parcurs cu evolutia testului, iar la final vom publica toate datele despre ceea ce, inevitabil, va fi tehnologia auto a viitorului, testata acum si de noi pe un traseu semnificativ din Romania.
Pana la finalul drumului nostru, va invitam sa incercat sa anticipati cam cat ar costa un drum Bucuresti - Timisoara cu o masina electriva. Tot la final va vom spune si noi care sunt costurile, de bani si timp, pentru experienta aceasta.
Sursa: Costin Giurgea, Tudor Bratu
Etichete: auto, test, masina electrica,
Dată publicare:
21-10-2016 10:59