„Am îmbătrânit în tren, e dezastru”. Calea ferată din vestul României intră în reparații capitale. Cea mai importantă lucrare

×
Codul embed a fost copiat

Din cauza șinelor crăpate și a numeroaselor defecțiuni, o călătorie cu trenul de la București la Curtici, cea mai importantă vamă de la granița de vest prin care se poate ieși din țară cu trenul, poate dura mai bine de o jumătate de zi.

Asta, deși distanța este de mai puțin de 600 de kilometri. Lucrurile s-ar putea schimba când vor fi terminate lucrările, la calea ferată din zonă. Termenul este 2027, iar valoarea se apropie de 20 de miliarde de lei.

11 ore durează acum călătoria cu trenul de la București la Arad, dacă nu sunt întârzieri.

Călător: „Am îmbătrânit în tren, ce să mai zic altceva, e dezastru.”

Am auzit la știri că majoritatea liniilor ferate sunt de pe vremea regelui. E păcat, pentru că este un mod de transport care în Franța în Germania este preferat de foarte multă lume, mai ales că la distanțe mari se circulă cu 280-300 km la oră și poți să muncești intren liniștit”, a mai spus un călător.

Citește și
cfr
FOTO | Trei tinere, rănite în incidentul feroviar de la Azuga. Reprezentant CFR Călători: ”Iarna nu-i ca vara!”
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Cea mai importantă lucrare

De la București, trenurile ajung în Arad, la granița de vest, pe două magistrale: una trece prin Craiova, alta prin Brașov. Ca să crească viteza cu care circulă acum garniturile, majoritatea regionalelor CFR au început să reabiliteze liniile cu bani din PNRR.

Cea mai importantă lucrare este pe ruta Caransebeș - Timișoara - Arad, unde valoarea totală se ridică la aproape 7 miliarde de lei, fără TVA.

Pe calea ferată sunt în prezente zeci de zone unde se circulă cu restricții de viteză, adică trenurile nu pot depăși 10 km la oră. Asta pentru că sunt piulițe și șuruburi ce ies foarte ușor, iar șina este crăpată.

Pe trei dintre cele patru loturi se lucrează deja. Pentru ultimul, Caransebeș - Lugoj, abia vineri a fost semnat contractul de proiectare și execuție, la doi ani de la lansarea licitației.

Ioan Alexandru Simu - director CFR: „Probabil, în 2030, de la Curtici până la Constanța vor circula pe ambele variante cu 120 trenurile de marfă și 160 la personal. Lotul de la Lugoj la Timișoara este în execuție”.

Alte modernizări programate

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Undeva în patru ani se va putea pe acest traseu cap-coadă, unele contracte merg foarte bine, altele, dacă nu își vor reveni ei vom rezilia contractele”.

Și porțiunea de la Craiova la Caransebeș urmează să fie modernizată, cu fonduri europene, dar licitațiile pentru lucrări vor fi lansate abia în ianuarie.

Viteza cu care circulă trenurile ar urma să fie îmbunătățită și de locomotivele noi. Deocamdată avem una singura, sosită acum două săptămâni.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Biletele de tren la CFR și la companiile private, majorate peste noapte. CFR Călători a anunțat scumpirea abia după două zile
Biletele de tren la CFR și la companiile private, majorate peste noapte. CFR Călători a anunțat scumpirea abia după două zile

În ciuda lipsei unui anunț oficial din partea Ministerului Transporturilor, CFR Călători și operatorilor privați, tarifele biletelor de tren au fost majorate, duminică, 10 decembrie 2023, „pe șest”.  

FOTO | Trei tinere, rănite în incidentul feroviar de la Azuga. Reprezentant CFR Călători: ”Iarna nu-i ca vara!”
FOTO | Trei tinere, rănite în incidentul feroviar de la Azuga. Reprezentant CFR Călători: ”Iarna nu-i ca vara!”

Incident șocant pe calea ferată. Trei tinere, două de 18 ani și una de 20, au fost rănite după ce pantograful instalat pe locomotiva trenului în care se aflau s-a rupt și, în cădere, a spart geamul unui vagon.

CFR vinde bilete prin SMS pentru călători mai scumpe cu 30% decât la casă sau din aplicație
CFR vinde bilete prin SMS pentru călători mai scumpe cu 30% decât la casă sau din aplicație

De vineri, 1 Decembrie 2023, CFR Călători vinde bilete pentru ruta București Nord-Aeroport Henri Coandă și prin SMS, însă acestea sunt cu 30% mai scumpe decât la casa de bilete, prin aplicație sau cele care sunt cumpărate direct în tren.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.