Un deputat cere mărirea limitei de viteză. Numărul accidentelor ar putea creşte
Un deputat din Gorj vrea să mărească limita de viteză legală, de la 50 la 60 de kilometri, în localități, pe toate drumurile europene și naționale, din România.
Susține că măsura îi va ajută pe cei care transportă marfă, dar și pe alți șoferi. Excepție vor face orașele unde creșterea limitei de viteză se obține doar cu avizul Poliției Rutiere.
Deputatul Mihai Weber crede că limita de viteză ar trebui ridicată în localități pe toate drumurile naționale și europene și asta pentru că cei 50 de km la oră, la cât este stabilită acum, îi împiedică pe transportatori să ajungăîn timp util cu mărfuri perisabile.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Ion Lixandru -vicepreședintele ARILOG: "Crește randamentul dacă drumul e liber de ce să merg cu 50 , când pot să fiu activ și să merg cu 70 la oră."
Deputatul crede și că acolo unde e posibil, administratorii drumurilor și Poliția Rutieră pot ridica limita chiar și până la 80 de km la oră. Părerea lui nu e însă împărtășită și de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Alin Șerbănescu -purtătorul de cuvânt al CNAIR: "Nu e vorba aici de viteză cu care te poți deplasa, ci de condițiile de siguranță, mai ales în ceea ce privește în interiorul localităților unde avem trafic pietonal, în anumite zone, animale domestice pe care cetățenii le cresc și intră pe carosabil."
Pilotul de raliuri Vali Porcisteanu, expert în condus defensiv, cunoaște acest fenomen și le atrage atenția șoferilor că cei 10 kilometri în plus vor mari considerabil și distanța de frânare.
Vali Porcisteanu: "Dacă limita noastră de viteză este de 60 de km pe oră, și efectuăm o frânare de urgență, vom avea de încă 5 metri în plus că să ne oprim până la 0. "
Asociația Victimelor Accidentelor de Circulație consideră că o creștere a limitei de viteză în localități nu va aduce nimic bun ci va avea doar efecte negative.
Cătălin Codescu - președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație: "Unde ajungem? La a câștiga un 1 minut în a străbate o localitate sau să numărăm mai multe persoane accidentate sau decedate în accidente de circulație."
Deocamdata proiectul deputatului urmează să fie dezbătut în Senat.