Un deputat cere mărirea limitei de viteză. Numărul accidentelor ar putea creşte

×
Codul embed a fost copiat

Un deputat din Gorj vrea să mărească limita de viteză legală, de la 50 la 60 de kilometri, în localități, pe toate drumurile europene și naționale, din România.

Susține că măsura îi va ajută pe cei care transportă marfă, dar și pe alți șoferi. Excepție vor face orașele unde creșterea limitei de viteză se obține doar cu avizul Poliției Rutiere.

Deputatul Mihai Weber crede că limita de viteză ar trebui ridicată în localități pe toate drumurile naționale și europene și asta pentru că cei 50 de km la oră, la cât este stabilită acum, îi împiedică pe transportatori să ajungăîn timp util cu mărfuri perisabile.

Ion Lixandru -vicepreședintele ARILOG: "Crește randamentul dacă drumul e liber de ce să merg cu 50 , când pot să fiu activ și să merg cu 70 la oră."

Deputatul crede și că acolo unde e posibil, administratorii drumurilor și Poliția Rutieră pot ridica limita chiar și până la 80 de km la oră. Părerea lui nu e însă împărtășită și de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Alin Șerbănescu -purtătorul de cuvânt al CNAIR
: "Nu e vorba aici de viteză cu care te poți deplasa, ci de condițiile de siguranță, mai ales în ceea ce privește în interiorul localităților unde avem trafic pietonal, în anumite zone, animale domestice pe care cetățenii le cresc și intră pe carosabil."

Citește și
ursi autostrada
Urși pozați în premieră pe o autostradă în România. Reacția CNAIR
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Pilotul de raliuri Vali Porcisteanu, expert în condus defensiv, cunoaște acest fenomen și le atrage atenția șoferilor că cei 10 kilometri în plus vor mari considerabil și distanța de frânare.

Vali Porcisteanu:
"Dacă limita noastră de viteză este de 60 de km pe oră, și efectuăm o frânare de urgență, vom avea de încă 5 metri în plus că să ne oprim până la  0. "

Asociația Victimelor Accidentelor de Circulație consideră că o creștere a limitei de viteză în localități nu va aduce nimic bun ci va avea doar efecte negative.

Cătălin Codescu - președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație: "Unde ajungem? La a câștiga un 1 minut în a străbate o localitate sau să numărăm mai multe persoane accidentate sau decedate în accidente de circulație."

Deocamdata proiectul deputatului urmează să fie dezbătut în Senat.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Noi probleme pe autostrada Sibiu-Orăştie. Asfaltul s-a stricat pe o bandă de mers
Noi probleme pe autostrada Sibiu-Orăştie. Asfaltul s-a stricat pe o bandă de mers

Pe sensul Sibiu-Sebeş al autostrăzii Sibiu-Orăştie au apărut fisuri, crăpături şi denivelari ale carosabilului pe o lungime de 70 de metri, fiind impusă restricţie de viteză de 60 de kilometri la oră.

Urși pozați în premieră pe o autostradă în România. Reacția CNAIR
Urși pozați în premieră pe o autostradă în România. Reacția CNAIR

Situaţie incredibilă petrecută pe autostrada Orăştie - Sibiu. Un şofer a fotografiat o ursoaica şi doi ursuleţi alergând pe şoseaua de viteză.

3 miliarde de euro, puse la bătaie pentru infrastructura României. Un pod va intra în top 5 din Europa
3 miliarde de euro, puse la bătaie pentru infrastructura României. Un pod va intra în top 5 din Europa

CNAIR SA a scos la licitaţie în acest an proiecte în valoare de 13,8 miliarde de lei fără TVA (3 miliarde de euro), finanţate din fonduri europene, iar "prioritatea absolută" este în acest moment Autostrada Sibiu-Piteşti.

Aplicatia prin intermediul careia CNAIR spera sa reduca statul la cozi pentru platirea rovinietei si a taxei de la Fetesti
Aplicatia prin intermediul careia CNAIR spera sa reduca statul la cozi pentru platirea rovinietei si a taxei de la Fetesti

Soferii pot plati rovinieta si taxa de pod de la Fetesti prin intermediul unei aplicatii de mobil.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.