Secțiune „lipsă” pe Autostrada Transilvania. De ce bat pasul pe loc lucrările acolo

×
Codul embed a fost copiat

Situaţie îngrijorătoare pe şantierul Autostrăzii Transilvania, între localităţile Chețani şi Câmpia Turzii.

Practic, vorbim de o secţiune "lipsă" în lungime de 15 kilometri, care vin în continuarea celor 18 kilometri daţi în folosinţă luna trecută.
Construcţia bate pasul pe loc, iar firmele sub-contractante sunt pe cale să plece de pe şantier, pentru că nu au fost plătite, şi nici nu au fost aprovizionate cu materiale.

Semnalul de alarmă a fost tras de reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Lucrările autostrăzii Transilvania, în judeţul Mureş, intre nodul Cheţani şi Câmpia Turzii, par să bată pasul pe loc. Nodul rutier a fost deschis cu mare fast în urmă cu o lună, însă de atunci doar o parte dintre subcontractanți mai lucrează, pentru că nu au fost plătiţi.

Vremea este prielnică pentru lucrări, spun specialiştii, însă dacă nu vor veni bani din partea antreprenorului, aceste lucrări riscî să sufere degradări.

Citește și
Iohannis
Iohannis, la deschiderea unui nou tronson de 18 km de autostradă: "Mie trebuie să-mi promiteți ceva"
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Antreprenor general, adică societatea care a semnat contractul de construire a acestui lot, este firma românească Straco, aflată deja în insolvență. Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura atrag atenţia că, în curând, nu va mai putea asigura nici materialele necesare.

Mocan Emil Florin, primar Cheţani. „După inaugurarea nodului s-a mai lucrat o lună, dar în momentul de faţă nu se mai lucrează nici la autostradă şi nici la structurile celor trei poduri care traversează comuna noastră".

Mai sunt de construit doar 15 kilometri până la Câmpia Turzii, din care jumătate pe teritoriul comunei Cheţani.

Mocan Emil Florin:Sunt cam 8 kilometri, cu două traversări pe E60, se stagnează de doi ani de zile nu se face nimica. Eu zic că dacă firma va rămâne această autostradă nu se va termina în următorii zece ani".

În ultimii 4 ani s-a tot lucrat, dar în reprize. S-au montat chiar şi grinzi de beton pe pasajul peste DN15, însă duc spre ...nicăieri.

"De doi ani, de doi ani au pus, şi a rămas aşa pe coada de peşte" (...) „Muncă mai este, ei au făcut-o în grabă să se deschidă la termen" (...) „Le-o stricat oamenilor pământurile, sunt firme fantomă, angajează… şi la un vecin soţia e femeie de servici, nu i-a dat bani, acum e în şomaj" (...) „O dat drumul de la Târgu Mureş până la Cheţani, mai continua spre Câmpia Turzii" spun câțiva localnici.

Totuşi, părerile sunt împărţite.

Muncitor:Nu ştiu ce va fi, în funcţie de cum e timpul, cum o dat drumul pe nodul ăsta, e benefic, după câte am înţeles până la anul în iunie ar trebui să dea drumul".

Localnic: „Noi suntem mulţumiţi că o face, mai târziu sau mai repede. Lucrările se pot întrerupe, se pot opri în funcţie de vreme dar şi de banii de la guvern".

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura cer companiei naţionale de drumuri să mobilizeze antreprenorul, dar şi să introducă posibilitatea plăţii directe a subcontractorilor, care duc greul şantierului. Pentru porţiunea dintre Cheţani şi Câmpia Turzii, constructorul a primit un nou termen, să termine cei 15 kilometri până în vara anului viitor.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a semnat contractul pentru tronsonul Nădăşelu-Mihăieşti-Zimbor din autostrada Transilvania
S-a semnat contractul pentru tronsonul Nădăşelu-Mihăieşti-Zimbor din autostrada Transilvania

Contractul pentru proiectarea şi execuţia a 31 de kilometri pe sectoarele dintre Nădăşelu - Mihăieşti - Zimbor din autostrada Transilvania a fost semnat, marţi, la Cluj-Napoca.

Iohannis, la deschiderea unui nou tronson de 18 km de autostradă:
Iohannis, la deschiderea unui nou tronson de 18 km de autostradă: "Mie trebuie să-mi promiteți ceva"

Dintre cei 438 de km, cât ar trebui să aibă autostrada Transilvania, autorităţile au mai dat 18 în folosinţă. Este un tronson a cărui construcţie a început acum patru ani şi a costat peste 400 de milioane de lei.

Primii kilometri de autostradă din 2020. Traficul, deschis pe secțiunea Biharia - Borş
Primii kilometri de autostradă din 2020. Traficul, deschis pe secțiunea Biharia - Borş

Încă un petic din Autostrada Transilvania, începută acum 16 ani, a fost inaugurat vineri. Este vorba despre o bucată de 5,3 kilometri, care începe la granița cu țara vecină, Ungaria și se termină pe un alt șantier al autostrăzii.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.