România ar putea avea un canal uriaș de irigații. Valoarea proiectului este de 3,5 miliarde de euro

×
Codul embed a fost copiat

Un canal uriaș de irigații, în valoare de 3,5 miliarde de euro, care ar asigura necesarul complet de apă în sudul țării, ar putea fi construit în anii următori.

Proiectul de lege a trecut deja de Senat. Viitorul canal ar urma să preia apă din mai multe râuri și din Dunăre pentru a iriga sute de mii de hectare agricole.

Până atunci, în lipsa unor proiecte hidrologice mari, 70% din teritoriul României rămâne afectat în diverse grade de perioadele de secetă prelungită.

Canalul Dunăre - Jiu - Olt - Argeș este gândit să preia apă din râurile Olteniei.

Deocamdată, traseul lui este sub formă de concept, însă, cel mai probabil, spun inițiatorii, ar porni din Mehedinți, din Drobeta Turnu-Severin, și ar străbate încă patru județe: Dolj, Olt, Vâlcea și Argeș. Ar fi cel mai important proiect de acest gen din ultimii 30 de ani.

Citește și
România ar putea intra în Schengen, în decembrie, însă cu anumite condiții
România ar putea intra în Schengen, în decembrie, însă cu anumite condiții
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Senatorul Ion Iordache, inițiator al proiectului: "Suma de 3,5 miliarde euro, este, cred eu, cea mai mare sumă care s-a stabilit vreodată prin lege pentru un proiect de investiții de la Revoluție până acum".

Mai ales dacă ne gândim că seceta a măcinat anul acesta culturi întregi. Banii ar urma să fie alocați până în 2027.

Deputatul Nicolae Giurgea, initiator al proiectului: "Suntem obligați să ne apucăm de treabă, să nu credem că se vor mai întoarce anotimpurile care au fost odată, cu zăpadă și ploi din belșug/există zone în care nu a plouat de 50 de zile".

Dacă planurile merg bine, s-ar face economie și la energia care se consumă acum cu stațiile de pompare din Dunăre.

Autoritățile vor să termine Canalul Dunăre - Marea Neagră - București

Pe de altă parte, deși construit în proporție de 80%, înainte de 1989, Canalul Dunăre - Marea Neagră - București este încă neterminat, iar acum se discută despre o altă etapă a finanțării.

Pe 15 decembrie, trebuie aleasă compania care să găsească soluția tehnică de a aduce planurile la zi.

Daniel Georgescu, director general Administrația Canalelor Navigable: "Trebuie să găsim o sursă de finanțare. La ultima actualizare făcută în 2013 spuneau că undeva la aproximativ două miliarde. Era bugetul Primăriei Capitalei pe trei ani de zile".

Din 2011 lucrările au fost sistate, iar de atunci întreaga zonă a intrat într-un proces de degradare.

Bucăți din infrastructură au fost furate, iar traseul navigabil de pe râul Argeș s-a distrus în timp.

Acum este nevoie de 7 milioane de euro pentru a duce la capăt acest canal. Avantajele nu ar fi doar în domeniul agriculturii.

Dacă oficialii de la Bruxelles vor finanța acest proiect, Bucureștiul ar putea fi legat de Marea Neagră, dar și de alte orașe care au porturi la Dunăre. Artera navigabilă ar fi cea mai rapidă și ieftină și, în plus, am putea dezvolta o linie de croaziere turistice din capitală până în Delta Dunării.

Iar un alt proiect care își așteaptă finalizarea, canalul Siret - Bărăgan, se mișcă în ritm de melc. Ar trebui să traverseze județele Vrancea, Buzău, Brăila, Ialomița și Ilfov și ar putea iriga mai bine de 500.000 de hectare de teren arabil.

În realitate, însă, din cei aproape 200 de kilometri ai construcției, au fost dați în folosință doar cinci, în 2018. Ce-i, drept, cu mare fast.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Orașul din România care a reușit ceea ce pare imposibil pentru alte orașe mult mai mari. Viața localnicilor s-a îmbunătățit
Orașul din România care a reușit ceea ce pare imposibil pentru alte orașe mult mai mari. Viața localnicilor s-a îmbunătățit

Uniunea Europeană ne dă încă 31 de miliarde de euro ca să facem investiții în infrastructură, sănătate, digitalizare sau energie verde.  

România ar putea intra în Schengen, în decembrie, însă cu anumite condiții
România ar putea intra în Schengen, în decembrie, însă cu anumite condiții

Din decembrie, România ar putea intra în Schengen. Potrivit unor surse politice, Olanda, ţara, care se mai opunea aderării noastre, şi-ar putea da votul de susţinere, cu o serie de condiţii.

România nu va intra în recesiune, arată datele CE. Este o creștere economică lentă, care nu se vede însă la populație
România nu va intra în recesiune, arată datele CE. Este o creștere economică lentă, care nu se vede însă la populație

Până la finalul anului, economia României ar urma să înregistreze o creștere de 5,8%, printre cele mai mari din Uniunea Europeană, potrivit prognozei de toamnă a Comisiei Europene.

Budapesta: România are toate argumentele în favoarea aderării la Schengen
Budapesta: România are toate argumentele în favoarea aderării la Schengen

Ministrul ungar de Externe, Peter Szijjarto, a declarat, marți, că Ungaria consideră că România are toate argumentele în favoarea aderării la Schengen.

O mare universitate din România s-ar putea desființa. Sute de străini vin anual să învețe aici
O mare universitate din România s-ar putea desființa. Sute de străini vin anual să învețe aici

Proiect controversat: Universitatea Maritimă Civilă din Constanța ar putea să se desființeze și să devină o secție sau o facultate afiliată Politehnicii din București.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.