Raport privind publicitatea online: Google anunță că a eliminat peste 5,5 miliarde de reclame înșelătoare

top cautari google
Shutterstock

Google a eliminat peste 5,5 miliarde de reclame și a blocat sau restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 2,1 miliarde de pagini ale publisherilor în 2023, conform raportului anual privind siguranța în publicitatea online.

 

Tendința cheie în 2023 a fost inteligența artificială generativă. Această nouă tehnologie a introdus schimbări semnificative și interesante în industria publicității digitale, de la optimizarea performanței la editarea imaginilor. În același timp, IA generativă prezintă și noi provocări, cum ar fi creșterea rapidă a reclamelor de tip deepfake. La fel de important, IA generativă oferă o oportunitate de a îmbunătăți semnificativ capacitatea de aplicare a politicilor ce reglementează mediul publicității online. Echipele Google adoptă această tehnologie, în special Modelele Lingvistice Mari (LLM-uri), în vederea creșterii siguranței online.

Spre finalul lui 2023 și continuând anul acesta, rețeaua de publicitate a Google s-a confruntat cu o serie de campanii cu reclame care apelau la imaginea unor personalități publice pentru a înșela utilizatorii, adesea prin utilizarea de deepfake-uri. Odată detectată această amenințare, Google a creat o echipă dedicată pentru a răspunde imediat. Au fost identificate tipare în comportamentul celor din spatele campaniilor, iar sistemele automatizate ale Google au învățat cum să detecteze reclame similare și le-au eliminat la scară largă. De asemenea, Google și-a actualizat politica privind declarațiile false pentru a putea suspenda rapid conturile celor rău intenționați. Cel mai recent update interzice utilizarea conținutului media manipulat, inclusiv deepfake-uri și alte forme de conținut falsificat, cu scopul de a înșela sau induce în eroare utilizatorii. Această politică interzice, de asemenea, difuzarea de reclame care sugerează afilierea cu, sau aprobarea de către, o altă persoană sau organizație fără cunoștința sau consimțământul acestora.

În total, Google a blocat sau eliminat anul trecut 206,5 milioane de anunțuri pentru încălcarea politicilor privind declarațiile false (misrepresentation), care include diverse tactici de a înșela utilizatorii, și 273,4 milioane de anunțuri pentru încălcarea politicii Google privind serviciile financiare. De asemenea, au fost blocate sau eliminate peste 1 miliard de anunțuri pentru încălcarea politicii împotriva abuzului rețelei de publicitate, care include promovarea programelor malware.

Peste 5,5 miliarde de reclame înșelătoare oprite

Citește și
Reacții după maneaua cântată la concertul Coldplay. Adrian Despot: „Te invidiez că nu am fost eu în locul tău” / Gelu Duminică: „România în toată splendoarea ei”

În strategia Google de protecție a ecosistemului digital, scopul este identificarea reclamelor dăunătoare și suspendarea conturilor frauduloase înainte ca acestea să apară pe platformele sale sau eliminarea lor cât mai rapid după detectare. Inteligența artificială îmbunătățește aplicarea regulilor pe toate aceste fronturi. În 2023, Google a blocat sau eliminat peste 5,5 miliarde de reclame, în creștere ușoară față de anul precedent, și 12,7 milioane de conturi de advertiser, aproape dublu față de anul anterior. În mod similar, Google face eforturi pentru a proteja advertiserii și utilizatorii prin eliminarea reclamelor de pe paginile și site-urile publisherilor care încalcă politicile, cum ar fi conținutul sexual explicit sau produsele periculoase. În 2023, Google a blocat sau restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 2,1 miliarde de pagini ale publisherilor, în ușoară creștere față de 2022.

Pentru a pune în perspectivă impactul IA asupra acestei activități: anul trecut, peste 90% din acțiunilor Google de penalizare a paginilor publisherilor au început cu utilizarea modelelor de

învățare automată (machine learning), inclusiv a celor mai recente sisteme LLM. Orice advertiser sau publisher poate face apel împotriva unei acțiuni de de restricționare dacă consideră că Google a greșit. Echipele Google vor reanaliza situația și, în cazurile în care se constată erori, vor folosi concluziile pentru a îmbunătăți sistemele.

În plus, în 2023 Google a lansat Centrul de Transparență pentru reclame, o platformă centralizată și indexată, care cuprinde toate anunțurile de la advertiseri verificați. Acest centru îi ajută pe utilizatori să afle rapid și ușor mai multe despre reclamele pe care le văd pe Google Search, YouTube și Google Display Network. În toal, Google a adus 31 de actualizări politicilor privind reclame și publisheri.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
ASF anunță că ordonanţa care blochează site-urile entităţilor neautorizate să opereze pe teritoriul României, în fază finală
ASF anunță că ordonanţa care blochează site-urile entităţilor neautorizate să opereze pe teritoriul României, în fază finală

Ordonanţa care blochează site-urile entităţilor neautorizate să opereze pe teritoriul României se află în fază finală, având majoritatea avizelor, a afirmat, joi, ASF.

Cutremur în România, raportat joi. Ce magnitudine a avut și unde a fost resimțit
Cutremur în România, raportat joi. Ce magnitudine a avut și unde a fost resimțit

Un cutremur slab a fost raportat joi dimineață, în România, în zona seismică Vrancea.

 

Caz șocant. Un elev din Iași ar fi fost lovit până la leșin de un angajat al școlii, într-o pauză dintre ore
Caz șocant. Un elev din Iași ar fi fost lovit până la leșin de un angajat al școlii, într-o pauză dintre ore

Caz șocant într-o școală din Iași. Inspectoratul Școlar Județean face verificări, după ce mama unui elev de 12 ani acuză că fiul ei ar fi fost lovit, până la leșin, de către un angajat al unității de învățământ.

Recomandări
Klaus Iohannis: Europa se află în faţa unui război brutal de agresiune, neprovocat şi injust, iniţiat de Rusia
Klaus Iohannis: Europa se află în faţa unui război brutal de agresiune, neprovocat şi injust, iniţiat de Rusia

Preşedintele Klaus Iohannis a transmis joi, un mesaj cu prilejul Zilei Eroilor, în care arată că Europa se află în faţa unui război brutal de agresiune, neprovocat şi injust, iniţiat de Rusia împotriva Ucrainei.  

Reacțiile românilor după ce Babasha a cântat la concertul Coldplay. „Ce am reușit noi să facem ca nație, să huiduim un băiat”
Reacțiile românilor după ce Babasha a cântat la concertul Coldplay. „Ce am reușit noi să facem ca nație, să huiduim un băiat”

Arena Națională s-a transformat miercuri seară într-un tărâm al emoțiilor intense. Britanicii de la Coldplay au urcat pe scenă în fața a peste 50 de mii de oameni și au făcut spectacol. Show-ul a fost completat de baloane colorate, lumini și artificii.

Liderii celor mai puternice 7 economii din lume, reuniți în Italia. Lux orbitor pentru ei, mizerie pentru cei care îi păzesc
Liderii celor mai puternice 7 economii din lume, reuniți în Italia. Lux orbitor pentru ei, mizerie pentru cei care îi păzesc

Liderii celor mai puternice șapte economii ale lumii s-au reunit vineri în Italia. Summit-ul este organizat de Giorgia Meloni, aflată pe poziții de forță după victoria partidului său în alegerile pentru Parlamentul European.