Primăria Generală pregătește un regulament pentru parcările publice din Capitală

×
Codul embed a fost copiat

După ce taxele pentru parcările de reședință din Capitală au crescut și de zece ori, unii bucureșteni au început să renunțe la contractele cu primăriile de sector.

În premieră sunt sute de astfel de cereri depuse de la începutul anului. De altfel, primăria Generală pregătește un nou regulament pentru parcările publice, însă nu și planuri pentru construirea unora noi.

Cei care plăteau anul trecut o taxă de 50 de lei pe an pentru un loc de parcare s-au trezit că trebuie să dea primăriei, de la 1 ianuarie, 500 de lei pe an.

Suma s-a dovedit prea mare pentru unii bucureșteni, care au decis să renunțe la parcare. În total, de la începutul anului, fără cifrele din sectorul 1, până acum au depus cereri de renunțare la parcarea de reședință peste 500 de oameni.

Mihai Anghel, director de mobilitate urbană în Sectorul 4:Se vor da foarte repede. Cei care au renunțat sperăm să nu-și parcheze mașinile neregulametar."

Citește și
Piața Constituției
Bucureștiul se transformă. Piața Constituției va deveni zonă pietonală. Se construiesc noi pasaje, poduri și parcări
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Cu alte cuvinte, cei care au renunțat, dar și-au păstrat mașinile se vor înghesui pe străzi. Iar locurile din parcările orașului nu vor fi gratuite prea mult.

Primăria Generală pregătește un regulament pentru parcările publice din Capitală.

Regulamentul respectiv definește locul de parcare ca un spaţiu semnalizat prin indicatoare, marcaje și care este delimitat clar de carosabil.

Acum, există în jur de 30 de mii de locuri administrate de Compania Parking. După ce regulamentul va intra în vigoare, primăria ar urma să identifice și alte spații de parcare din București, pe care să le marcheze.

Potrivit noului regulament, dispar angajații care îi taxează acum pe șoferi și vor apărea parcometrele. Cei care nu au bani cash vor putea plăti prin sms la un număr scurt.

Parcajele publice contra cost vor fi semnalizate cu indicatoare "Parcare cu plată". Dacă plătiți la parcometru, pe tichet va fi trecută durata parcării. În acest caz, tichetul va fi afișat la loc vizibil în geam, ca să fie văzut de agenți.

Regulamentul prevede că sunteți obligați să plecați din parcare când se termină valabilitatea tichetului sau a plății cu telefonul. Altfel, riscați amenzi.

Există și abonamente pentru parcările publice. Și acestea trebuie afișate la loc vizibil, în geamul mașinii.

Riveranii vor avea voie să-și lase mașina într-o parcare publică în baza unor abonamente speciale, mai ieftine, pe o distanță de maximum 300 de metri de domiciliu.

Au gratuitate mașinile electrice si cele ale persoanelor cu dizabilități.

Regulamentul prevede și apariția unor zone de încărcare pentru autoturismele electrice. Un loc nu poate fi ocupat mai mult de 4 ore pe zi.

Taxa pentru parcarile publice din București se va stabili anual prin hotărârea Consiliului General. În acest moment, șoferii platesc între 5 și 10 lei pe oră.

Regulamentul urmează să fie pus în dezbatere publică și pentru a intra în vigoare trebuie adoptat de consilierii generali.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Proiect pentru aplicarea de noi reguli de parcare în București. Anumite mașini, gratis
Proiect pentru aplicarea de noi reguli de parcare în București. Anumite mașini, gratis

Consilierii generali ai Capitalei analizează în această perioadă un proiect de hotărâre privind parcările publice din București.  

Bucureștiul se transformă. Piața Constituției va deveni zonă pietonală. Se construiesc noi pasaje, poduri și parcări
Bucureștiul se transformă. Piața Constituției va deveni zonă pietonală. Se construiesc noi pasaje, poduri și parcări

Luni a fost ultima zi în care primăriile din toată ţara au putut depune cereri de finanţare pentru proiecte de infrastructură, în cadrul programului de investiţii Anghel Saligny.

În România sunt 9 milioane de mașini și doar 1,2 milioane de locuri de parcare. Cum fac față autoritățile
În România sunt 9 milioane de mașini și doar 1,2 milioane de locuri de parcare. Cum fac față autoritățile

Locurile de parcare atât de râvnite de șoferii tot mai grăbiți aduc primăriilor venituri diferite, în funcție de oraș. În unele orașe, orice colțișor a fost valorificat, iar în altele s-au mărit serios taxele, cum este, de exemplu, în Cluj.

iLikeIT. Cum funcționează sistemele inteligente de parcare din România
iLikeIT. Cum funcționează sistemele inteligente de parcare din România

N-am putut să nu observăm că în ultimii ani parcările publice din marile orașe din România sunt din ce în ce mai smart.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.