Nava Flaminia s-a intors in Romania. Bomba toxica, refuzata de americani sau olandezi, va fi reparata la Mangalia

×
Codul embed a fost copiat

Nava Flaminia a revenit luni in apele teritoriale romanesti. La orele pranzului, vaporul a acostat in Santierul Naval Mangalia, unde va ramane aproximativ patru luni.

Protagonista unui accident de proportii, nava Flaminia, portcontainer ce avea la bord substante chimice periculoase, a stat mai bine de 7 luni, la dana de cereale, chiar in mijlocul orasului Constanta. In urma presiunilor mediatice, dar si a unor anchete penale, a parasit Romania pentru a scapa de deseurile periculoase in alta parte.

Nava, sub pavilion german, a fost avariata grav in iulie 2012, dupa ce la bord a avut loc explozie. Americanii, francezii, olandezii si englezii au refuzat sa o primeasca in porturile lor, din cauza incarcaturii de la bord, considerata toxica.

Dupa ce, anul trecut, Flaminia a petrecut aproape o jumatate de an in Portul Constanta, unde a fost decontaminata partial, nava a plecat la sfarsitul anului spre Danemarca, unde a fost curatata de deseurile toxice.

Flaminia

Autoritatile sustin ca nava, considerata o bomba toxica, nu reprezinta niciun pericol si tocmai de accea a primit aprobare sa intre in Santierul Naval din Mangalia pentru reparatii, unde va sta intre 2 si 6 luni.

Citește și
romania te iubesc flaminia
Cum ar putea transforma cazul navei Flaminia Romania in groapa de gunoi a Europei
Crima din Crângași. Momentul în care bărbatul de 46 de ani este omorât în bătaie, surprins de o cameră. De la ce a pornit conflictul | VIDEO

"Nava a fost decontaminata, curatita, s-au luat toate deseurile de pe nava, chimice si cele periculoase produse in urma incendiului de la bord, iar in momentul de fata nava este certificata ca fiind libera de orice pericol nava este goala, nu mai are deseuri la bord, nu mai are nimic", a declarat Mihai Andrei, directorul Autoritatii Navale Romane.

In urmatoarele luni, muncitorii de aici vor inlocui o parte din corpul navei, afectat grav de explozia in care au murit trei marinari, vor schimba cablurile electrice si echipamentele distruse in incendiu. Cand a avut loc explozia, MSC Flaminia transporta 3.000 de containere dinspre Statele Unite, spre Belgia. 150 dintre ele contineau substante clasificate drept deseuri periculoase.

Recent, intr-o ancheta a emisiunii "Romania te iubesc", PRO TV tragea un semnal de alarma asupra pericolului pe care il reprezinta incarcatura de pe Flaminia.

Flaminia

"S-au descarcat si toate magaziile navei care n-au fost afectate, precum si containarele din magaziile care au fost afectate, mai putin cele care au fost la bord pentru siguranta si stabilitatea navei ", a declarat, pentru "Romania te iubesc", Pompiliu Toader, director de marketing al companiei DMHI.

Reprezentantii constructorului care se va ocupa de reparatii au trimis acum un comunicat, promitand detalii intr-o conferinta de presa viitoare:

"Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. va derula activitatile de reparatii a navei ce se constituie in obiect al contractului cu clientul sau din Germania, cu profesionalism, responsabilitate tehnica, comerciala si legala."

Articol recomandat de sport.ro
FOTO “Mi s-au oferit 200.000 de euro pe lună pentru a deveni escortă de lux”. Ce s-a întâmplat cu una dintre cele mai de succes sportive
FOTO “Mi s-au oferit 200.000 de euro pe lună pentru a deveni escortă de lux”. Ce s-a întâmplat cu una dintre cele mai de succes sportive
Citește și...
La doua saptamani de la ancheta
La doua saptamani de la ancheta "Romania, te iubesc", bomba toxica Flaminia pleaca din Constanta

Nava Flaminia, primita in Constanta, desi toate tarile au refuzat-o pentru ca avea substante toxice la bord, se pregateste sa ridice ancora.

Cum ar putea transforma cazul navei Flaminia Romania in groapa de gunoi a Europei
Cum ar putea transforma cazul navei Flaminia Romania in groapa de gunoi a Europei

AFACERI "OTRAVITE" IN PORT, partea a III-a | Au trecut mai bine de 5 luni de cand nava Flaminia e in portul Constanta. Totusi, nici acum nu se stie unde vor ajunge deseurile din tonele de namol si apa folosite la curatarea urmarilor exploziei.

Cum incearca statul sa isi ascunda gunoiul toxic sub
Cum incearca statul sa isi ascunda gunoiul toxic sub "presul" Constanta, al doilea oras al Romaniei

AFACERI "OTRAVITE" IN PORT, PARTEA a II-a | La cateva sute de metri de nava sunt zonele locuite ale orasului si de jur imprejur se intinde litoralul romanesc. Aici au considerat indicat politicienii sa aduca nava Flaminia.

Secretele nefiresc de bine pazite din spatele navei Flaminia,
Secretele nefiresc de bine pazite din spatele navei Flaminia, "bomba toxica" din portul Constanta

AFACERI "OTRAVITE" IN PORT, PARTEA I | Calificata drept „o bomba toxica plutitoare", dupa ce nu a fost primita in nici un port din Europa, nava germana Flaminia isi descarca deseurile periculoase in portul Constanta.

Recomandări
Primele cuvinte ale atacatorului care l-a împușcat pe Robert Fico. Cum și-a motivat gestul
Primele cuvinte ale atacatorului care l-a împușcat pe Robert Fico. Cum și-a motivat gestul

Atacatorul premierului Robert Fico ar fi mărturisit public de ce l-a împușcat pe politician. Juraj Cintula, un poet pensionar, nu era de acord cu politicile guvernamentale.

Din 2015, fermierii din România au încasat peste două miliarde de euro sub formă de fonduri nerambursabile de la U.E.
Din 2015, fermierii din România au încasat peste două miliarde de euro sub formă de fonduri nerambursabile de la U.E.

Banii europeni nu vor fi pompați la infinit în agricultură. Deja, pentru mai multe linii accesibile fermierilor în exercițiile financiare trecute, fondurile sunt mai mici.  

Un fost șef al NATO vrea ca România să oprească atacurile Rusiei asupra Ucrainei. Scenariul propus
Un fost șef al NATO vrea ca România să oprească atacurile Rusiei asupra Ucrainei. Scenariul propus

Un fost secretar general al NATO e de părere că Alianța ar trebui să își folosească apărarea aeriană pentru a intercepta atacurile aeriene rusești și că rachetele ar putea fi lansate din Polonia și România.