Pagubele produse de utilajele de deszapezire, platite din buzunarul contribuabililor
Iarna aceasta se dovedeste un dezastru pentru bugetul contribuabililor. Daca vi se parea ca dam enorm pentru deszapezire, desi pe strazi nu s-a vazut mare lucru, aflati ca e loc si de mai rau.
Tot noi vom achita si pagubele facute de utilaje. Sute de mii de euro costa parapetii, balizele anti-orbire de pe autostradazi, dar si marcajele lipsa.
Autostrada Soarelui arata ca dupa bombardament. Asfaltul este ciuruit, iar utilajele de la deszapezire au indoit sau pur si simplu au smuls parapetul.
Inlocuirea acestuia pe 20 de km va costa 80.000 de euro. Autoritatile nu s-au lamurit inca cine va achita nota.
Si n-ar fi singurul exemplu. Placutele care ne ajuta sa conducem in siguranta pe timp de noapte au zburat de pe separatoarele de sens.
Pe un singur kilometru de autostrada intalnim 2.000 de balize, care costa minimum 20.000 de euro.
Ar fi interesant de aflat cine le plateste si cine le inlocuieste, pentru ca in curand se deschide sezonul catre mare.
Din fericire, nu trebuie sa facem asemenea calcule pe autostrada Bucuresti Pitesti, pentru ca acolo balizele antiorbire nu au existat niciodata.
Ne intoarcem in Capitala, unde utilajele de la deszapezire, dar si materialul antiderapant au lasat urme la tot pasul.
Marcajele din intersectii sau din fara scolilor abia daca se mai zaresc. Separatoarele de sens sunt distruse, la fel si unele portiuni de bordura, dar si semnele de circulatie.
Limitatoarele de viteza au fost si ele maturate. Pretul mediu este de 300 de lei pentru fiecare metru de marcaj.
Fireste, banii pentru reparatii vor fi luati din bugetul primariei, adica tot din buzunarele noastre.