Incident grav într-un avion Tarom. Unui co-pilot i s-a făcut rău chiar în timpul zborului

×
Codul embed a fost copiat

S-a dat alarma la bordul unui avion Tarom. Co-pilotului i s-a făcut rău în timpul zborului pe ruta Amsterdam - București.

 

 Acesta a leșinat, însă, din fericire aeronava era în apropiere, de capitală, așa că a aterizat în siguranță pe Otopeni.

Comandantul a fost, însă, nevoit să declanșeze procedura de urgență. Când a fost preluat de ambulanță pe pistă, co-pilotul era conștient.

Avionul Tarom, un Boeing 737, care venea de la Amsterdam la București, a decolat din Olanda în jurul orei 13 cu 76 de pasageri la bord. Urmă să ajungă la 15 și 36 de minute, ora Bucureștiului, pe Otopeni. Cu numai 30 minute înainte de aterizare, comandantul a declanșat procedura de urgență: "Mayday, mayday... Tarom RO362... Avem un pilot..."

Citește și
Aterizarea unui avion Tarom în Mombasa a fost subiect de Breaking News în Kenya. Care este motivul
Aterizarea unui avion Tarom în Mombasa a fost subiect de Breaking News în Kenya. Care este motivul
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Pe înregistrarea discuției dintre comandant și turnul de control se aude cu întreruperi momentul în care cere ajutor. Din primele informații, copilotul a acuzat o stare de leșin, iar, potrivit procedurii, pe pistă urmau să fie mobilizați medici și pompieri, care să le acorde ajutorul necesar.

Turnul de control a încercat să afle dacă pilotul poate ateriza în siguranță pe Otopeni. Din fericire, comandantul a adus aeronava la sol în condiții de siguranță, respectând procedurile de urgență pentru astfel de cazuri.

Marius Popescu, purtător de cuvânt Tarom: ”Putea să vorbească, a zis doar că nu se simte bine. A ieșit pe picioare din aeronava și l-a preluat ambulanța".

Cei 76 de pasageri nu au fost niciun moment în pericol, spun cei de la Tarom, pentru că pilotul comandant a preluat manșa și a efectuat aterizarea ca la manual.

Sorin Stoicescu: "Există o procedură pe care piloții o învață la testare. Este o situație care se poate finaliza periculos. Un dezastru, Balotești, una dintre ipoteze a fost că comandantul nu mai era prezent în inregistratorul de cabină."

Sorin Stoicescu, cel care a coordonat echipa de investigație în cazul prăbușirii unui Airbus la Balotești în 1995, când 60 de oameni au murit, spune că una dintre cauzele celei mai mari tragedii aviatice românești este lipsa unui pilot de la manșă, investigatorii presupunând că i s-a făcut rău.

Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile urmează să stabilească dacă a avut loc un incident grav, pentru a decide dacă începe o anchetă.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Anchetă: Cauza unui incident de zbor grav cu o aeronavă TAROM - discuţii
Anchetă: Cauza unui incident de zbor grav cu o aeronavă TAROM - discuţii "nerelevante" purtate în cockpit

Discuţii "nerelevante" purtate în cockpit, şi neatenţia echipajului au provocat un incident de zbor calificat drept "grav" de către comisia de investigaţii care se ocupă de siguranţa aviaţiei civile.

Aterizarea unui avion Tarom în Mombasa a fost subiect de Breaking News în Kenya. Care este motivul
Aterizarea unui avion Tarom în Mombasa a fost subiect de Breaking News în Kenya. Care este motivul

Aterizarea aeronavei TAROM cu 116 pasageri la bord în Mombasa a fost subiect de Breaking News în Kenya, presa prezentând sosirea turiştilor români drept un semnal pentru redeschiderea turismului.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.