Dosar penal in cazul autostrazii Sibiu-Orastie, pentru savarsirea unor posibile fapte de coruptie

autostrada Sibiu Orastie

Procurorii DNA au deschis un dosar penal, in care a fost inceputa urmarirea penala in rem, in legatura cu savarsirea unor posibile fapte de coruptie in construirea autostrazii Sibiu-Orastie.

Potrivit unui raspuns al DNA, in acest dosar a fost inceputa urmarirea penala pentru savarsirea unor infractiuni de coruptie, infractiuni asimilate infractiunilor de coruptie si infractiuni privind fraude cu fonduri europene, relateaza Agerpers.

Pana in prezent, nicio persoana nu a fost pusa sub acuzare.

Pe 11 noiembrie, Corpul de control al Ministerului Transporturilor a sesizat organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de catre proiectant, constructor, diriginte de santier (inginer FIDIC) a prevederilor legislatiei in vigoare, precum si cu privire la modul in care a actionat conducerea CNADNR in derularea unor contracte.

Referitor la contractul pentru autostrada Sibiu-Orastie, Corpul de control a constatat ca s-au inregistrat mari intarzieri inca din faza de proiectare, acestea perpetuandu-se si in faza de constructie.

Citește și
lucrari autostrada
Al treilea lot al Autostrazii Sibiu-Orastie va fi finalizat in noiembrie. Constructorul nu a mai cerut bani in plus
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

''Constructorul nu a depus proiectul tehnic la timp, studiile topo-geo au avut mari intarzieri, avizele pentru obtinerea autorizatiilor de constructie si emiterea autorizatiilor de constructie au avut intarzieri, revizuirile proiectului tehnic pe baza unui studiu nou geo-tehnic au determinat, de asemenea, intarzieri. De mentionat ca nici in prezent antreprenorul nu a transmis documentatiile necesare obtinerii autorizatiei de construire pentru terenurile suplimentare. Antreprenorul a solicitat o majorare de 30% din valoarea de contract pentru solutiile tehnice in zonele cu instabilitate a terenului. CNADNR a comunicat antreprenorului ca nu sunt indeplinite conditiile de imprevizibilitate. Studiul de fezabilitate arata ca in zona sunt alunecari de teren si recomanda studii geo aprofundate, acest aspect fiind inclus in disputele dintre parti'', afirma fostul ministru al Transporturilor de atunci, Iulian Matache.

Potrivit MT, avand in vedere intarzierile, precum si nerespectarile clauzelor contractuale, CNADNR a formulat zece revendicari catre antreprenor, o parte dintre ele fiind solutionate.

''Pe parcursul derularii lucrarilor au fost emise 275 rapoarte de neconformitate, din care 249 Consitrans, 26 DRDP Brasov. Acestea au constatat urmatoarele deficiente in sarcina antreprenorului: neconformitatea materialelor utilizate sau neaprobarea acestora de catre beneficiar, nerespectarea de catre antreprenor a prevederilor contractului si ale caietului de sarcini, nerespectarea de catre antreprenor a proiectului tehnic si a detaliilor de executie, nerespectarea de catre antreprenor a prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea constructiei. Atat inginerul FIDIC Consitrans, cat si inginerul FIDIC DRDP Brasov nu si-au indeplinit corespunzator obligatiile prevazute de serviciile de supervizare'', preciza MT.

In plus, la inceputul anului 2014, a fost intocmit un document de reziliere a contractului de proiectare si executie a Lotului 3 al Autostrazii Sibiu - Orastie, insa acesta nu a fost promovat oficial si nu a produs efecte, cu toate ca se fundamenta oportunitatea rezilierii contractului. Astfel, masura nu a condus la remedierea deficientelor.

Potrivit raportului Corpului de control, beneficiarul nu a urmarit corespunzator derularea contractului si nu a aplicat prevederile acestuia, nu s-a asigurat ca au fost solutionate toate revendicarile sale privind calitatea executiei, nu a luat in calcul executarea garantiei de buna executie si nu a promovat oportunitatea si necesitatea rezilierii contractului.

In prezent, tronsonul de 22 km dintre Saliste si Cunta este inchis, dupa ce pe o portiune din zona viaductului Aciliu au aparut fisuri adanci care pun in pericol siguranta traficului rutier.

Astfel, o portiune de 200 de metri a fost demolata si va fi refacuta pe cheltuiala antreprenorului, compania italiana Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundatie cauzate de infiltratii.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
22 km noi din autostrada Sibiu-Orastie, dati in sfarsit in folosinta. Romania se misca insa incet si ramane la coada Europei
22 km noi din autostrada Sibiu-Orastie, dati in sfarsit in folosinta. Romania se misca insa incet si ramane la coada Europei

In ritmul "anul si kilometrul", autoritatile au dat vineri in folosinta lotul 3 al Autostrazii Sibiu - Orastie, adica 22 de kilometri, intr-o zona afectata de alunecarile de teren.

Al treilea lot al Autostrazii Sibiu-Orastie va fi finalizat in noiembrie. Constructorul nu a mai cerut bani in plus
Al treilea lot al Autostrazii Sibiu-Orastie va fi finalizat in noiembrie. Constructorul nu a mai cerut bani in plus

Ministrul Transporturilor Dan Sova a anuntat ca lotul 3 al autostrazii ce leaga Sibiu de Orastie va fi gata pana in 15 noiembrie, anul curent.

Carambol teribil pe autostrada Sibiu-Orastie, inaugurata in urma cu cateva zile
Carambol teribil pe autostrada Sibiu-Orastie, inaugurata in urma cu cateva zile

4 oameni au fost raniti dintre care unul grav, iar 40 de masini implicate in mai multe accidente in lant, dupa ce s-au ciocnit ca la biliard. Politistii spun ca totul s-a petrecut din cauza vitezei soferilor, a poleiului, si a cetii.
 

Recomandări
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

Rusia a început operațiunea de a „paraliza” livrările militare din Occident către Ucraina. Prima țință distrusă de Putin
Rusia a început operațiunea de a „paraliza” livrările militare din Occident către Ucraina. Prima țință distrusă de Putin

Rusia şi-a intensificat atacurile asupra reţelei feroviare ucrainene pentru a ”paraliza” aprovizionările militare cu material din Occident - în vederea unei noi ofensive -, declară vineri un oficial ucrainean de rang înalt în domeniul securităţii AFP.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.