A2 intră în reparații care ar putea dura 2 ani. Șoferii vor circula cu cel mult 60 de km/h

×
Codul embed a fost copiat

După ani de aşteptare, autostrada Soarelei, vestită pentru capcanele întinse şoferilor, intră în reparaţii. Deocamdată, doar pe o porţiune, cea în care dalele de beton, au fost măcinate.

Partea proastă, este că lucrarea, ar putea să dureze 2 ani, şi s-au introdus restricţii de viteză, care vor lungi drumul până pe litoral.

Lucrările pe Autostrada Soarelui au început în jurul orei 11. Muncitorii demontează separatorul de sens pentru că se blochează sensul de mers spre Constanța. Toată circulaţia se mută pe celălalt sens, astfel că se va circula pe o bandă dus şi pe una întors.

Mutarea circulaţiei pe un singur fir începe de miercuri, spun responsabilii de pe şantier.

Din păcate, asta înseamnă restricţii destul de mari. Şoferii trebuie să circule cu cel mult 60 de kilometri pe oră. De aproape două ori mai puţin că până acum.

Citește și
șofer
Momentul în care șoferul de pe A2 a încercat să dea cu mașina într-un grup de oameni
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Se va lucra pe un fir, nu se va închide autostrada, se va lucra pe un fir, pe un sens, astfel încât trebuie acea porţiune de dale de beton, trebuie să o remediem, nu putem sta cu ea. Am înţeles şi sezonul estival, acum trebuie să intrăm la lucru, nu mai putem sta."

Reparaţiile se vor desfăşura de la kilometrul 21, pe o distanţă de numai 6 kilometri. Bucata cu dale de beton este însă de 4 ori mai mare şi se întinde de la Bucureşti până la Fundulea.

Câştigătoare sunt două firme care au prevăzut în contract o durată de 24 de luni, adică 2 ani.

Reprezentanţii uneia dintre ele invocă lucrări complicate, pentru că dalele de beton au aproape 30 de centimetri şi peste 20 de ani vechime.

Iniţial se va freza un strat de beton de 8 - 10 centimetri. Apoi se va lucra la rostul de dilatare, ca să reziste la căldurile de peste vară. La final se va aşterne un strat de asfalt.

Costul total al reparaţiilor trece de 20 de milioane de euro. Banii sunt de la bugetul de stat şi din încasările Companiei Naţionale pentru Infrastructura Rutieră. Oficialii promit că nu se va lucra între 1 mai şi 15 septembrie pentru a nu fi îngreunat drumul turiştilor spre litoral.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!   

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Ce arată testul pentru droguri în cazul șoferului care a atacat oameni în benzinării
Ce arată testul pentru droguri în cazul șoferului care a atacat oameni în benzinării

Șoferul care i-a înspăimântat sâmbătă seară pe angajații a două benzinării, din București și de pe Autostrada Soarelui a ieșit negativ la testele pentru consum de droguri.

Momentul în care șoferul de pe A2 a încercat să dea cu mașina într-un grup de oameni
Momentul în care șoferul de pe A2 a încercat să dea cu mașina într-un grup de oameni

Șoferul care a semănat panică sâmbătă noapte și a fost prins de poliție pe Autostrada Soarelui a fost filmat de camerele de supraveghere în timp ce a încercat să dea cu mașina peste mai multe persoane la o spălătorie.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.