(P) Lucruri mai puțin cunoscute despre București

advertorial

Bucureștiul este fără doar și poate capitala noastră mult iubită, dar câte lucruri știm într-adevăr despre el?

 

Fie că ai trăit toată viața în Bucureșți, sau de-abia ai venit pentru facultate sau pentru job, suntem în stare să punem pariu că vei descoperi câteva detalii pe care nu le știai despre București, în rândurile care urmează. Vei privi acest oraș cu alți ochi odată ce ai aflat câteva detalii despre istoria lui. Poate chiar vei vrea să vizitezi câteva dintre locurile menționate, dacă nu ai facut-o deja!

Transport timpuriu

 

În 1872 a fost inaugurată Gara de Nord, primul traseu fiind București - Ploiești. Prima gara a Bucureștiului a fost însă Gara Filaret, cu singura rută de cale ferată disponibilă fiind către Giurgiu.

Încă din 1878 Calea Victoriei a avut sens unic de mers.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Primul automobil a fost înmatriculat în anul 1901 și aparținea inginerului George Assan. Mașina fusese fabricată în Belgia la Fabrica Națională din Herstal.

În 1907 apare Primul Regulament de Circulație ca o consecință a numărului ridicat de accidente produse de cele peste 100 de automobile.

Strămoșul tramvaielor din București este un tramvai adus din Germania de Vest în 1907 și copiat.

Primul aeroport din țară este Aeroportul Internațional București-Băneasa, inaugurat în 1920. Clădirea actuală, în formă de elice cu trei pale, a fost construită între 1947 și 1952.

Primul semafor a fost montat pe Calea Victoriei în dreptul Cercului Militar, în anul 1929.

Prima linie de tramvai tras de cai a circulat pe traseul cunoscut astăzi ca: Gara de Nord - Calea Griviței - Luterana - TNB - Piața Sf. Gheorghe. Acest tip de tramvaie a fost folosit până în 1929, fiind retrase apoi din circulație. Armăsarii erau castrați și atent supravegheați de veterinari.

 


Metroul a fost inaugurat în anul 1979 și prima linie a fost cea dintre Semănătoarea și Timpuri Noi.

Până în 1989, o călătorie cu tramvaiul te costa 1 leu, cu troleibuzul 1 leu și 50 de bani, iar cu autobuzul 1 leu și 75 de bani.

Clădiri istorice

 

Teatrul Național, primul teatru din București, este inaugurat în 1852.

Grădina Botanică, Ateneul Român, Palatul Cotroceni și Foișorul de Foc au fost toate inaugurate între 1885 și 1893.

Filarmonica din București a găzduit primul concert pentru publicul larg în anul 1868.

În 1868 se deschide Casa Capșa, frecventată de intelectuali și lumea bună a orașului în perioada interbelică.

În 1879 se deschide Carul cu Bere în vechiul han Zlătari, și se mută după 20 de ani în Strada Stavropoleos.

În 1933 a fost construit Palatul Telefoanelor.

Casa Scânteii a fost inaugurată în 1957.

Hotelul Intercontinental a fost construit în anii 70 și era cea mai înaltă clădire din capitală (25 de etaje).

Turnul IFMA a fost construit în 1972 și a fost cea mai înaltă construcție industrială din București și cel mai înalt turn pentru testarea ascensoarelor din Europa (114 metri). Era folosit pentru testarea ascensoarelor care ar fi coborât sub Casa Poporului. În capitală există și astăzi modele foarte vechi de ascensor, deși, dacă vorbim de ascensoare în București, știm că majoritatea au fost înlocuite cu unele performante. Merită, totuși, să arunci o privire pe istoria lifturilor ca să știi de unde au plecat.

În 1976 apare primul centru comercial din București: Unirea

În 1983 a fost construit în Herăstrău Pavilionul Televiziunii.

Diverse

 

Primul drum public Bucureștiului a fost Podul Mogoșoaiei, actuala Calea Victoriei.

Cea mai veche casă locuibilă din București este Casa Melik, cunoscută și drept Muzeul Theodor Pallady.

În 1798 au fost înregistrate 6006 case și 30.030 de locuitori. În 1831 populația urcase la 60.000.

Stadionul din Buftea a fost inaugurat în 1950, ca cel mai mare și mai bine dotat stadion din Sud Estul Europei.

Primul revelion înregistrat la TV a fost cel din 1956.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Rolul unui invertor Huawei SUN2000 5KTL L1 într-un sistem fotovoltaic!
(P) Rolul unui invertor Huawei SUN2000 5KTL L1 într-un sistem fotovoltaic!

Într-o lume în care energia verde devine din ce în ce mai importantă, sistemele fotovoltaice câștigă popularitate datorită beneficiilor lor ecologice și economice.

(P) Vinul Jidvei susține arta românească la un eveniment cinematografic de prestigiu
(P) Vinul Jidvei susține arta românească la un eveniment cinematografic de prestigiu

Suntem deosebit de onorați de a fi alături de regizorul Tudor Giurgiu și de echipa sa, la prezentarea filmului NASTY la cea de-a 77-a ediție a prestigiosului Festival Internațional de Film de la Cannes.

(P) Drumul către noi standarde naționale de calitate pentru îngrijirea oncologică la Romanian Healthcare Conference & Expo
(P) Drumul către noi standarde naționale de calitate pentru îngrijirea oncologică la Romanian Healthcare Conference & Expo

Potrivit Uniunii Europene, unul din șase decese din România este cauzat de afecțiuni oncologice. Deși incidența locală a cancerului este sub media UE, mortalitatea este cu 7% peste medie, cu o tendință de creștere constantă în ultimii 10 ani.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.