Festivalurile, introduse in brandul de turism al Romaniei. Ce vor primi turistii care cumpara bilete la UNTOLD
Romania a devenit o destinatie preferata de amatorii de festivaluri, iar guvernul vrea ca aceasta nisa sa faca parte din brandul de turism al tarii.
Un prim pas fac organizatorii festivalului UNTOLD. Acestia anunta ca cei care cumpara bilete pentru concerte vor primi reduceri substantiale la obiectivele turistice din Transilvania.
Astfel sederea strainilor la noi in tara ar putea fi prelungita. Ideea le-a placut celor de la Autoritatea pentru Turism, care vor sa aplice aceeasi reteta, si la alte 4 festivaluri.
Adrian Chereji - director de comunicare Untold: "Pe baza bratarii de festival vor avea acea reducere la obiectivele turistice, vom avea zone in care va fi gratuite pana la 50% din pretul general de acces."
240.000 de turisti au petrecut anul trecut la Untold. Intre ei 35.000 au venit de peste hotare. Anul acesta vor fi si mai multi. Iar autoritatile spera sa-i convinga sa ramana si cateva zile dupa.
Autoritatea Nationala pentru Turism vrea sa aplice aceeasi reteta si pentru festivalul de muzica clasica George Enescu, concertele Sumerwell, TIFF si festivalul Anonimul din Delta Dunarii. Inclusiv specialistii straini ne recomanda sa ne construim o identitate de nisa.
SINCRON Taleb Rifai - presedintele Organizatiei Mondiale a Turismului: "Nu mai merge sa va promovati cu muntii, lacurile, raurile si plajele frumoase sau cu mancarea gustoasa. Toate tarile din lume se pot lauda cu asta. Trebuie sa gasiti ceva unic, sufletul Romaniei. Asta inseamna un brand. Turistii cauta provocari si cauta lucruri unice."
Celebrul ghid Lonely Planet a situat Transilvania pe primul loc in topul regiunilor turistice care merita vizitate in 2016. Anul trecut peste 2 milioane de straini ne-au fost oaspeti. Cei mai multi au venit insa in interes de afaceri. Un singur turist strain lasa in medie 560 de euro atunci cand ajunge in Romania.