Un pahar plin cu solul acestei planete te-ar face omul cel mai bogat din lume. Din ce este alcatuit

planeta diamant, 55 Cancri e

O echipa de cercetatori americani si francezi a descoperit o planeta deosebita, aflata la numai 40 de ani lumina distanta de Terra.

Planeta se numeste “55 Cancri e” si se afla la 40 de ani lumina distanta, in constelatia Racului.

Desi pare tentant pentru oameni sa ajunga aici si sa exploteze aceste resurse pretioase, planeta este foarte diferita de ce cunoastem pana in prezent.

Ea orbiteaza atat de repede in jurul stelei sale incat un an de zile (o rotatie completa in jurul stelei) dureaza aici numai 18 ore.

Temperatua la suprafata este extrem de fierbinte, aproximativ 1.648 de grade Celsius.

kepler
O planeta unica poate schimba tot ce stim despre viata extraterestra. "E desprinsa parca din filme"
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

Diametrul planetei diament este de doua ori mai mare ca al Terrei, iar masa de 8 ori mai densa.

Potrivit studiului realizat de Institutul de Cercetare Astrofizica si Paleontologie din Toulose, cel putin o treime din masa acestei planete este din diamant, adica o cantitate echivalenta cu masa a 3 planete Pamant.

Asemenea corpuri ceresti au mai fost observate, insa pana acum astronomii nu mai cercetasera una in detaliu. “Este prima daca cand observam o luma radical diferita din pucnt de vedere chimic”, declara Nikku Madhusudham, de la Universitatea Yale.

Descoperirea le sugereaza astronomilor ca planetele stancoase indepartate, care orbiteaza in jurul unei stele similare Soarelui, nu au cum sa semene cu adevarat cu Terra, pentru ca au structuri chimice sau atmosferice diferite.

La fel trebuie gandita si ipoteza existentei vietii aici, care ar fi radical diferita de ce cunoastem noi.

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
FOTO. Robotul Curiosity a fotografiat un obiect ciudat pe planeta Marte

Robotul Curiosity tocmai isi incepuse misiunea de colectare a mostrelor de sol de pe Marte, cand totul a fost intrerupt, din cauza descoperirii unui obiect misterios. FOTO in articol.

O planeta unica poate schimba tot ce stim despre viata extraterestra.

Astronomii au anuntat descoperirea unei planete unice, care seamana izbitor de mult cu un corp ceresc descris in celebra serie de filme Star Wars.

VIDEO. Pamantul a fost lovit marti de
VIDEO. Pamantul a fost lovit marti de "BICI SOLAR". Care au fost efectele furtunii magnetice

NASA a difuzat imaginile care arata o masiva eruptie solara, care ar putea inconjura planeta noastra de 20 de ori. Acest “bici solar” a produs o furtuna magnetica pe Terra.

Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, după mai multe amânări.

Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic

Israelul a lansat vineri dimineață un atac asupra Iranului, după atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute.