Un ''ceas'' genetic care prezice durata de viaţă a fiecărei specii, descoperit de cercetători

oameni de stiinta

O echipă de cercetători de la Agenţia naţională de ştiinţă din Australia a descoperit o metodă simplă pentru a prezice durata de viaţă a fiecărei specii pe baza analizei genomului, informează Xinhua.

În urma analizei genomului uman, o echipă din cadrul Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization (CSIRO) a descoperit că durata naturală de viaţă a oamenilor este de 38 de ani, prelungită în urma schimbărilor stilului de viaţă şi a progreselor medicale de-a lungul secolelor.

Cercetătorii au descoperit că durata de viaţă a vertebratelor este cel mai probabil determinată de densitatea genetică, denumită metilarea ADN-ului, potrivit Agerpres.

Echipa de oameni de ştiinţă a reuşit, utilizând aceeaşi metodă, să prezică durata naturală de viaţă a unor specii demult extinse, cum ar fi mamutul lânos şi Omul de Neanderthal, care aveau o durată de viaţă de 37,8 ani.

Ben Mayne, cercetător postdoctoral din cadrul Environomics Future Science Platform a CSIRO, a precizat într-un comunicat de presă că înţelegerea duratei naturale de viaţă a diferitelor specii este esenţială pentru eforturile continue din domeniul conservării şi biosecurităţii.

Calea Lactee ”a înghițit” o altă galaxie
Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre
Războiul din Ucraina s-ar încheia în două săptămâni, dacă Occidentul şi-ar înceta sprijinul, susţine Moscova

"Metoda noastră pentru estimarea duratei naturale maxime de viaţă se bazează pe ADN. Dacă ştim secvenţa genomului unei specii, îi putem estima durata de viaţă", a spus acesta.

"Până în prezent, a fost dificil de estimat durata de viaţă a celor mai multe animale sălbatice, în specia în cazul speciilor longevive de mamifere marine şi peşti", a adăugat acesta.

Cercetătorii au calibrat noua metodă efectuând teste pe genomurile animalelor a căror durată de viaţă este deja cunoscută.

"Folosind metoda noastră, am descoperit că durata maximă de viaţă a balenei de Groenlanda este de 268 de ani, cu 57 de ani mai mult decât se credea până acum", a spus Mayne.

"Am descoperit că mamuţii lânoşi, specie extinctă, trăiau 60 de ani, iar ţestoasa gigantică din Pinta Island, Galapagos, specie recent extinctă, trăia 120 de ani", a spus acesta.

OFICIAL Plecare definitivă de la FCSB! A semnat deja cu noua echipă
Arheologii egipteni au descoperit un nou Sfinx. Unde se află acesta

Arheologi egipteni au descoperit o statuie asemănătoare sfinxului în provincia Minia din sudul ţării, a anunţat sâmbătă Ministerul Antichităţilor de la Cairo.

Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre

Conform unei noi măsurători descrise drept "super-precise", galaxia în care se află Sistemul Solar, Calea Lactee, are masa de 890 de miliarde de ori mai mare decât a Soarelui, informează joi Live Science.

Descoperire neașteptată a cercetătorilor: Dinozaurii cu pene erau infestaţi cu păduchi

Păduchi vechi de 100 de milioane de ani au fost descoperiţi în proximitatea unor pene de dinozauri, dintre care una a fost parţial devorată de acele insecte, potrivit unui studiu publicat marţi în revista Nature Communications, informează AFP.

Descoperirea care va revoluționa medicina. Cum vor fi vindecate afecțiunile cronice

O echipă internaţională de oameni de ştiinţă a descoperit o cale de a ataşa neuroni artificiali pe cipuri de silicon, metodă despre care cercetătorii cred că ar putea fi utilizată pentru vindecarea mai multor afecţiuni cronice.

Analist: Fotografia în care Joe Biden îl ține de braț pe Klaus Iohannis arată că discută ceva important

"Ați depășit toate așteptările!" Asta i-a transmis Joe Biden lui Klaus Iohannis într-o discuție purtată la Casa Albă. Președintele american a lăudat relația bună și de durată cu România, cu atât mai importantă în contextul conflictului din Ucraina.

Starea lui Florin Piersic este stabilă, dar are o infecție generalizată în organism. De ce s-a făcut transferul la București

Adus de la Cluj cu un avion SMURD, îndrăgitul actor Florin Piersic are o infecție generalizată în organism. Potrivit medicilor, de la spitalul Matei Balș care îl îngrijesc acum, este în stare stabilă, iar o echipă multidisciplinară îl evaluează.

Adulții care lovesc sau umilesc copiii în grădinițe și școli vor risca închisoarea. Ce presupune legea intrată în vigoare

În țara în care încă se petrec numeroase abuzuri în grădinițe și școli, apare în sfârșit o completare a legii pentru protecția copilului, care interzice pedepsele corporale și umilirea celor mici.