Un asteroid uriaș de mărimea a 90 de elefanți se îndreaptă cu viteză spre Pământ. Anunțul făcut de NASA

Un asteroid uriaș de mărimea a 90 de elefanți a fost reperat în timp ce se îndreaptă spre Pământ cu o viteză de 15,8 km/s.

NASA anunță cu urmărește traiectoria acestui asteroid gigantic care se îndreaptă cu viteză spre Pământ.

Asteroidul denumit 2023 FM circulă cu viteza de 15,8 km/s și va ajunge cel mai aproape de Pământ joi, pe 6 aprilie.

Roca spațială măsoară între 120 și 270 de metri, ceea ce înseamnă că este la fel de mare cât 90 de elefanți la un loc.

Asteroidul a fost observat pentru prima dată abia pe 16 martie. Traiectoria sa orbitală a fost stabilită abia pe 2 aprilie, transmite DailyStar.

Un asteroid uriaș de mărimea Big Ben trece pe lângă Pământ sâmbătă. Cât de aproape se află de planeta noastră | VIDEO
Ucrainenii uciși de un rus în Germania erau soldați răniți în război care se recuperau medical în Bavaria

NASA urmărește acum asteroidul și transmite că nu există motive de îngrijorare deoarece roca spațială va fi cel mai aproape de suprafața Pământului la 0,02 unități astronomice, adică la doar 3.000.000 kilometri.

O rocă mult mai mică, cu un diametru cuprins între 9 și 20 de metri, se va apropia mult mai mult de Pământ la sfârșitul acestei luni.

2023 FN13 se deplasează cu o viteză comparativ mai mică, de 4,5 km/s, și va ajunge la doar 0,0067 unități astronomice, adică la 1.000.000 km, de suprafața Pământului.

De asemenea, un alt asteroid recent descoperit de NASA, numit 2023 DW, este posibil să lovească planeta în anul 2046, chiar de Ziua Îndrăgostiților, conform estimărilor.

„Adesea, atunci când sunt descoperite pentru prima dată obiecte noi, este nevoie de câteva săptămâni de date pentru a reduce incertitudinile și a prezice în mod adecvat orbitele lor cu ani în viitor. Analiștii de orbite vor continua să monitorizeze asteroidul 2023 DW și să actualizeze predicțiile pe măsură ce primesc mai multe date", transmite observatorul de asteroizi de la NASA într-o declarație.

În acest moment NASA nu a emis avertismente oficiale cu privire la vreun asteroid pe care l-a identificat.

NEWS ALERT Anunțul momentului la Rapid: ”99 la sută el va fi noul antrenor”
Asteroidul uriaș care trece pe lângă Pământ, sâmbătă, descoperit de cercetători români | VIDEO cu „distrugătorul de orașe”

Un grup de cercetători români au descoperit un asteroid, care ar putea distruge un întreg oraș și care va trece, sâmbătă seară, pe lângă Pamânt, la o distanță foarte mică.

Un asteroid uriaș de mărimea turnului Big Ben se îndreaptă spre Pământ și se va intersecta cu orbita planetei noastre în acest weekend.

Cercetător de la NASA, avertisment înfricoșător despre un asteroid care este posibil să aducă sfârșitul lumii

NASA a emis un avertisment înfricoșător despre un asteroid care este posibil să aducă, în urma impactului cu Pământul, sfârșitul lumii.

Substanțe chimice extraterestre găsite pe un asteroid. Oamenii de știință spun că sunt esențiale pentru viață

Oamenii de știință au descoperit într-un asteroid substanțe chimice esențiale pentru viață.

Un asteroid uriaș observat abia săptămâna aceasta va trece, vineri, foarte aproape de Pământ | VIDEO

Asteroidul 2023 EY a fost reperat de un telescop abia luni, 13 martie, și urmează să se apropie de Pământ mai mult decât Luna, vineri, 17 martie, deoarece se deplasează de zeci de ori mai repede decât un glonț.

Cine sunt cei 4 candidați independenți la alegerile europarlamentare din 2024: Gheorghe, Șoșoacă, Ștefănuță și Pîrvănescu

Patru cetățeni români candidează la alegerile europarlamentare din 2024 pe cont propriu, fără să fie sprijiniți de vreun partid sau o alianță politică.

Probleme pe front pentru Ucraina, cu armele americane. Rusia se laudă cu o distrugere de proporții

Ucraina pare să aibă dificultăți în ceea ce privește armele americane. Două dintre ele au fost retrase de pe front, iar o altă armă livrată de Washington ar fi lovită de ruși.

Lista finală a candidaturilor la alegerile europarlamentare 2024: 12 partide și alianțe electorale, precum și 4 independenți

Biroul Electoral Central (BEC) a publicat, luni, 29 aprilie, lista candidaturilor rămase definitive pentru alegerile europarlamentare din 2024.