Cercetătorii au reuşit să facă prima fotografie 3D a coronavirusului - FOTO

prima fotografie 3D a coronavirusului

Cercetătorii austrieci au reuşit, după aproape un an de pandemie, să realizeze prima fotografie 3D a SARS-CoV-2. Până acum au fost publicate doar reprezentări grafice ale virusului, potrivit Deutsche Welle, transmite news.ro.

Datorită unui studiu recent al companiei Nanographic, o filială a Universităţii Tehnice din Viena, poate fi văzută prima imagine 3D a coronavirusului realizată după mostre îngheţate, scrie La Vanguardia.

Până în prezent, toate imaginile agentului patogen care au fost distribuite erau animaţii pe computer, bazate pe estimări tehnice.

Pentru pregătirea primului instantaneu, cercetătorii s-au folosit de particule extrase la Universitatea Tsinghua din Beijing, China, tratate prin tehnici de microscop crioelectronic şi digitalizarea ulterioară a acestuia.

Nanographic speră ca aceste imagini să ajute cercetătorii să înţeleagă cum funcţionează virusul. "Contribuţia noastră la acest proiect a fost să oferim un proces digital care să proceseze imaginea pentru a vizualiza modelul cât mai clar".

Misiunea DART a NASA s-a lovit cu succes de un asteroid. Cum s-a văzut momentul de pe Pământ | VIDEO

Moment istoric: o navetă spaţială a NASA s-a izbit în mod intenţionat de un asteroid, în primul test de apărare planetară făcut de umanitate, relatează CNN.

O nouă insulă s-a format în Oceanul Pacific, după ce un vulcan a erupt

O nouă insulă s-a ridicat la suprafața apei în sud-vestul Oceanului Pacific.

Jupiter, la cea mai mică distanță de Pământ din ultimii 60 de ani. Cum poate fi observat

Planeta Jupiter se va afla, luni, la cea mai mică distanță față de Pământ din ultimii 60 de ani.

Ce salariu vor încasa primarii și viceprimarii după noua majorare salarială. Edilul unui municipiu va avea 20.700 lei brut

Sub pretextul că repară o mare nedreptate, parlamentarii puterii au majorat marți salariile primarilor şi viceprimarilor.

Premierul danez: Scurgerile inexplicabile de gaze naturale din Nord Stream 1 şi 2, cauzate de "acte deliberate"

Scurgeri inexplicabile de gaze naturale din gazoductele Nord Stream 1 şi 2, la Marea Baltică, sunt cauzate de "acte deliberate" şi nu de un "accident”, a declarat, marţi seară, premierul danez, scrie AFP.

Rezultatele referendumurilor din Ucraina. Pro-rușii revendică victoria. Medvedev: "Bine aţi venit acasă, în Rusia!"

Autorităţile de ocupaţie pro-ruse din regiunile ucrainene Zaporojie, Herson şi Lugansk au anunţat marţi seară victoria la referendumurile ilegitime de anexare a acestor teritorii la Rusia, transmite AFP.