Frunza turistica a Romaniei este buna. Cel putin trei luni

×
Codul embed a fost copiat

Daca nu o revendica nimeni, frunza care a starnit atatea controverse in noua imagine de promovare turistica a tarii noastre va ramane la locul ei. Iar compania spaniola isi va primi banii de la ministerul nostru. Verdictul il va da OSIM-ul, in trei luni.

Pana atunci, Elena Udrea ii incurajeaza pe cei din industrie sa foloseasca simbolul. Simbol care este original, sustin cei care l-au creat.

Ca sa demonstreze ca simbolul este o creatie proprie, reprezentantii companiei spaniole ne arata schitele care au dus la rezultatul final si sustin ca exista o diferenta, ce-i drept mica, intre frunza lor si cea vanduta pe internet.

Eulogio Bordas, presedinte THR: "Conturul albastru este frunza noastra si suprafata verde este cealalta frunza. Fiecare este rezultatul a cate unui proces de creatie diferit. Nervurile nu sunt in acelasi loc daca le suprapui."

Cu alte cuvinte, presedintele companiei care a lucrat la noua imagine ne arata varianta initiala a brandului, varianta prezentata ministerului de Turism. Romanii nostri insa au vrut o alta frunza.

Citește și
Brand turistic
Problema brandului, nerezolvata:firmele sustin ca frunza lor este originala
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

Eulogio Bordas, presedinte THR: "Am luat asta si uite, forma acestei frunze este exact forma finala a frunzei pe care am predat-o care este in background. Si iata aici era raul si am spus daca am luat raul si l-am pune dedesubt si tragi de asta in jos, vom avea raul."

Explicatii care par credibile, spun cei de la minister, insa e nevoie de o parere competenta. Tocmai de aceea au cerut ajutorul Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci. Pana atunci spaniolii nu-si vor primi banii.

Stefan Susai, purtator de cuvant Ministerul Turismului: "Consiliul a votat in majoritate mentinerea actualului brand de turism, chiar daca va fi nevoie de mici imbunatatiri. Pana la rezolvarea tuturor aspectelor legate de brandul de turism nu se va face plata."

Ministerul va colabora si cu juristi specializati in drept intelectual, pana va veni decizia de la OSIM. Care sunt pasii?

Ovidiu Dinescu, purtator de cuvant OSIM: "Pana acum, din birou se decreta ca o marca seamana sau nu seamana acu alta si este respinsa la inregistrare. Incepand cu 10 mai legea s-a schimbat, lasand la latutudinea titularului de drept daca se simte sau nu lezat de aparitia unui noi marci pe piata sa reactioneze".

Cu alte cuvinte, in cazul in care nici un titular de drept anterior nu face reclamatie, brandul se declara original, iar compania spaniola va primi aproximativ 900.000 de euro. Intreg proiectul de promovare al Romaniei va costa 75 de milioane de euro, bani europeni.

Articol recomandat de sport.ro
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Citește și...
E originala frunza din brandul Romaniei? Raspunsul, in maximum trei luni
E originala frunza din brandul Romaniei? Raspunsul, in maximum trei luni

Responsabilii cu noua imagine a Romaniei au analizat luni elementele care compun imaginea pentru promovarea turistica, pentru ca unul dintre ele, care seamana cu o frunza, poate fi cumparat si de pe internet.

Problema brandului, nerezolvata:firmele sustin ca frunza lor este originala
Problema brandului, nerezolvata:firmele sustin ca frunza lor este originala

UPDATE: Ministerul Turismului a primit raspunsul din partea firmelor asociate care au lucrat la brandul turistic al Romaniei. Acestea sustin ca tot continutul proiectului este original, inclusiv logo-ul care a generat aceasta disputa.

S-a lansat brandul turistic al Romaniei! Iata cum arata logo-ul VIDEO
S-a lansat brandul turistic al Romaniei! Iata cum arata logo-ul VIDEO

UPDATE: Va invitam sa explorati gradina din Carpati! Acesta este indemnul catre straini al Ministerului Turismului, care a lansat astazi la Shanghai mult asteptatul brand turistic al Romaniei.

Recomandări
Ursula von der Leyen avertizează: Putin îşi concentrează atacurile hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi
Ursula von der Leyen avertizează: Putin îşi concentrează atacurile hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat vineri că Rusia îşi concentrează atacurile sale hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi, informează AFP.

Trei dintre avioanele de luptă F-16 cumpărate de MApN din Norvegia au ajuns în România. GALERIE FOTO
Trei dintre avioanele de luptă F-16 cumpărate de MApN din Norvegia au ajuns în România. GALERIE FOTO

Ministerul Apărării Naţionale anunţă că vineri trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziţionate de România de la Regatul Norvegiei au aterizat în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu", de la Câmpia Turzii, în vederea dotării Escadrilei 48 Vânătoare.

Reacţii prudente ale oficialilor politici, după exploziile de la Isfahan în conflictul Israel-Iran
Reacţii prudente ale oficialilor politici, după exploziile de la Isfahan în conflictul Israel-Iran

Oficiali politici îndeamnă în primele reacţii - foarte pruente - după riposta Israelului în Iran, la ”evitarea unei escaladări”, relatează AFP.