Ce soluții au românii care nu au timp să își spele hainele sau să le calce

Dată publicare: 12-01-2018 19:05
Dată actualizare: 26-01-2018 17:50


Cine vrea să câştige timp și să scape de treburile mărunte din casă, cum ar fi spălatul și calcatul rufelor, descoperă că în ţara noastră aceste servicii nu sunt dezvoltate, ca în alte ţări.

În Bucureşti, de pildă, sunt doar câteva companii mici care calcă haine, iar altele oferă retuşuri simple de croitorie, la domiciliu. La fel de timid, au intrat pe piaţa românească şi spălătoriile de haine, ca în Occident, unde sunteţi pe cont propriu.

O spălătorie cu maşini aduse din Statele Unite a fost concepută după modelul american. Cine nu are reţineri să-şi spele hainele, în public, o poate face în acesta, la orice oră. O spălare costă 10 lei, o uscare 5 lei, iar clienţii trebuie să vină cu detergentul de acasă.

Compania susţine că o spălare la domiciliu costă 7 lei, dar titularul este nevoit să stea cu rufele înşirate prin casă, până se usucă. În schimb, la spălătoria self-service, hainele sunt spălate şi uscate într-o oră.

Bogdan Grigoraș, manager Easywash: „Am riscat la început, dar am observat trendul din afară, din străinătate. Prinde şi la români. Am început acum 5 ani şi avem 8 spălătorii."

Pentru cei care s-au plictisit să stea cu fierul de călcat în mână, în marile oraşe au apărut câteva firme care oferă şi astfel de servicii. Colectează haine șifonate şi le livrează clienţilor acasă fără cute.

Ana Maria Dumitru, administrator calchaine.ro: „Nu sunt leneşi, nu au timp. Le lipseşte timpul. De Crăciun, de exemplu, atunci avem un volum mare de muncă şi am refuzat, pentru că nu am putut face faţă la numărul de solicitări."

Profilul clientului care îşi lasă hainele la călcătorie este destul de simplu. De regulă, este vorba de familii cu 2 sau 3 copii. Ambii soţi sunt angajaţi şi nu au timp să-şi calce  îmbrăcămintea, o lăsă pe mâna călcătorilor profesionişti.

Doina Dumitru a muncit aproape 40 de ani la APACA la călcat haine. Copiii au ajutat-o să-şi facă un site şi îi aduc clienţi, câte 150 pe lună. Un abonament lunar de călcat haine costă 380 de lei, ceea ce înseamnă peste 60 de cămăşi călcate.

Bogdan Ghinea a fost director de vânzări într-o mare companie, dar a renunţat pentru o idee proprie. Acum oferă servicii de croitorie la domiciliul clientului.

Bogdan Ghinea, administrator croitoriemobila.ro: „O arie largă de lucrări, de la clasica croitorie de retuşuri şi croitorie la comandă, până la tipul de lucrări atipice, pentru companii. De exemplu, pentru un scurtat de pantaloni este 25 de lei."

Lucrările mai complexe le face în atelier, dar măsurătorile se fac acasă la client, ca să nu-l pună pe drum. A investit 3.000 de euro, iar acum are cinci colaboratori şi a ajuns la o cifră de afaceri de 18.000 de euro anual.

Din păcate, aceste firme care oferă diverse servicii casnice sunt încă la început, foarte mici şi de multe ori clienţii care ar avea nevoie de ele nu ştiu de existenţa lor.


VIDEO PROTVPLUS.RO