Ce fac romanii pe internet? Stau pe Facebook sau pe Messenger
Circa un sfert dintre utilizatorii romani de Internet din mediul urban citesc presa online si folosesc retelele sociale zilnic, conform unui studiu realizat pentru Mediafax si publicat in a zecea editie a raportului anual Media & Advertising.
Potrivit studiului, 12% dintre utilizatori folosesc Internetul pentru a citi presa online de mai multe ori pe zi, iar 15% pentru a o citi o data pe zi. De asemenea, 4% acceseaza site-urile de informatii de 4-5 ori pe saptamana, 4% de 2-3 ori pe saptamana, 11% mai rar, iar restul niciodata.
In privinta retelelor sociale, precum Facebook sau hi5, 12% dintre internauti spun ca le folosesc de mai multe ori pe zi, iar 10% - o data pe zi.
Analiza mai arata, in capitolul referitor la Internet, ca 11% dintre utilizatori citesc sau scriu informatii pe bloguri zilnic, iar 14% intra pe forumuri cu aceeasi frecventa pentru a citi sau a scrie pe aceste platforme web.
Folosirea e-mail-ului si a messenger-ului reprezinta cele mai frecvente activitati ale internautilor: jumatate dintre ei utilizeaza posta electronica cel putin o data pe zi si poarta conversatii zilnic cu apropiatii prin intermediul messenger-ului sau al altor aplicatii similare.
Jocurile, radio, clipuri
Jocurile online sunt, in continuare, la mare cautare in special in randul tinerilor si al barbatilor. Acestea sunt urmate de ascultarea radioului online, vizionarea de clipuri amuzante si descarcarea de filme sau muzica, toate trei numarandu-se printre activitatile cu penetrare mai mare. In schimb, tranzactiile bancare, plata facturilor si cumparaturile sunt activitatile cel mai putin practicate pe Internet, ele intalnindu-se, insa, in cazul persoanelor cu venit mare.
In jur de 6 din 10 romani din mediul urban folosesc Internetul saptamanal, acest canal de comunicare fiind, in special, alegerea adolescentilor si a tinerilor de pana in 34 ani, dar si a celor cu studii superioare si cu venituri mari.
Editia din 2010 a raportului Media & Advertising, pe care Mediafax o lanseaza azi, 31 martie, cuprinde rezultatele unei cercetari referitoare la consumul de media si publicitate, realizata de 360insights in randul a 800 de persoane din mediul urban, femei si barbati, cu varste intre 16 si 64 de ani.
Citeste pe www.incont.ro: Ai Internet de mare viteza gratuit, aproape oriunde in Romania