Avem asigurare CASCO, dar tot trebuie sa platim daca patim ceva cu masina
Asta striga nemultumiti zeci de soferi. Oamenii sustin ca au fost obligati sa dea bani pentru farurile sparte sau barele indoite in urma accidentelor.
Dau vina pe companiile de asigurari care achita numai o parte din despagubire, pe motiv ca tabla indoita poate fi vanduta la fier vechi, pentru a fi recuperata intreaga dauna.
Satul sa nu primeasca toti banii pentru masinile reparate, patronul unui service din Alba Iulia a depozitat toate piesele bune de aruncat chiar in fata sediului unei companii de asigurari.
Teoretic, aceste piese sunt inlocuite prin contractul de asigurare facultativa. Dar sunt situatii, sustin soferii, in care firma de asigurare scade din banii trimisi pentru reparatii contravaloarea pieselor avariate. In aceste conditii, proprietarul se vede obligat sa completeze suma datorata service-ului, daca vrea sa-si ia masina. Nu conteaza ca a platit si franciza.
Asa sustine ca a patit, de pilda, Daniel Tecau: a trebuit sa dea alti bani pentru piesele stricate. "Nu mi se pare normal, odata ce imi platesc toata polita de asigurare in intregime, sa imi vina suplimentar ca mai am de platit piese si rebuturi", spune el.
Ce spun companiile de asigurari? "Valorile astea sunt infime. E prima oara cand aud de cand lucrez in asigurari pe cineva nemultumit ca am retinut din despagubire contravaloarea acestor deseuri", spune Eugen Stoica, director la departamentul daune al unei companii de asigurari.
Compania de asigurari spune ca nu are contract cu service-ul care a reclamat platile incomplete.
Pe de alta parte, unii asiguratori mai percep in urma unui accident si o plata pentru reintregirea sumei asigurate. Adica o suma care sa pastreze valoarea masinii la nivelul de dinainte de accident.