Filmul campaniei electorale - Imbuibatii
“Ce se da?”, intreaba din obisnuinta romanul cand vede imbulzeala. Chiar daca imbulzeala este o intalnire electorala sau poate mai ales atunci.
Si s-a dat si in aceasta campanie electorala, desi, se plang unii, nu asa de mult ca la “locale”.
Anul acesta de alegeri e frig, prea frig pentru bere, asa ca la mitinguri s-a bagat palinca. Si e prea criza ca sa convingi oamenii sa te voteze doar cu o insigna si un calendar. In vremuri de criza, primul care se scumpeste e votul. Oamenii vor ceva concret pe care sa puna mana. Cu cat apuca mai greu, cu atat e mai mare imboldul de a-l vota pe darnicul candidat. Ce s-a dat de alegerile acestea in Romania mereu surprinzatoare ? Un adevarat mercurial.
Intr-o comuna clujeana alegatorii au fost incaltati. La propriu. Oamenii au fost chemati la primarie sa ia acasa pe alese cizme de piele. Mai greu a fost cu probatul.
In comunele din judetul Neamt s-au impartit cadouri guitatoare. Godacii s-au livrat direct din masini. Problema era transportul... local. Avea alegatorul sac - pleca acasa cu purcelul si cu convingerea ca stie pe cine sa voteze.
In alt sat nemteam, porcii au ajuns sub forma de salam. In pungi electorale atent alese si impartite discret in spatele caminului cultural, oamenii au gasit mezeluri, cascaval, conserve si vin personalizat cu chipul candidatului. Adversarii politici au fost insa vigilenti si au filmat din papusoi pomana electorala.
Un candidat din Alba a aruncat in lupta un intreg arsenal de promotionale. Nu au lipsit lama de ras si galeata electorala.
Tot cu plin le-a iesit in cale alegatorilor si o candidata din Podu Iloaiei, judetul Iasi. Si-a pus chipul pe galeti si pe castroane, ca sa indemne gospodinele la vot.
Si daca sunt cumva alegatori suparati ca nu au primit nimic in schimbul votului, un alt candidat se ingrijeste de confortul lor psihic. Le-a facut cadou carduri antistress.
Alegerile parlamentare trec, pomenile electorale vor ramane. Daca nu au nimerit cadouri sa mearga la sufletul alegatorilor, candidatii ghinionisti au timp pana la urmatorul scrutin sa diversifice oferta. Ca daca nu au putere de convingere, macar putere de cumparare a votului sa aiba.