"Turismul de Apocalipsa" umple bugetul Mexicului. Tot mai multi calatori vin sa vada ruinele mayase
Profetia mayasa care, dupa unii, ar anunta sfarsitul lumii, i-a imbogatit pe mexicani.
Peste 50 de milioane de turisti straini le-au trecut granitele, pentru a fi aproape de ruinele mayashilor, in preajma datei de 21 decembrie, ultima zi din calendarul lor stravechi.
Se estimeaza ca sume uriase au intrat astfel in economie. Tot ce-si doresc acum autoritatile este ca planeta sa continue sa existe si pe 22 decembrie, cand hotelierii isi vor numara castigurile.
Pe toate aeroporturile din Mexic au fost instalate ceasuri care masoara cat timp a mai ramas pana pe 21 decembrie, data cand se opreste "calendarul cel lung", creat de vechii mayashi.
Autoritatile mexicane au investit bani grei intr-o uriasa campanie de marketing, derulata in strainatate si rezultatele nu s-au lasat asteptate: turistii se inghesuie sa viziteze ruinele mayase, ca sa vada cu ochii lor locul de unde a pornit profetia care ar vesti sfarsitul lumii.
Campania a fost coordonata de insasi ministrul turismului de la acea data, care se fereste totusi sa vorbeasca despre apocalipsa mayasa.
Oamenii de afaceri mexicani au vazut totul ca pe o imensa oportunitate de a face bani.
Unii dintre urmasii contemporani ai mayasilor s-au plans de exploatarea comerciala a culturii lor, dar sunt in minoritate.
Cu o saptamana inainte de sfarsitului lumii, la hotelurile din zona cu greu mai gasesti o camera libera, iar autoritatile se asteapta ca numarul turistilor sa creasca in zilele urmatoare.
Sursa: Pro TV
Etichete: turism, mexic, apocalipsa, sfarsitul lumii, mayasi,
Dată publicare:
15-12-2012 18:32