Tabăra de vară a miliardarilor. Unde se întâlnesc cei mai puternici oameni pentru a pune lumea la cale
Cei mai bogați și mai puternici oameni din media și tehnologie se întâlnesc zilele acestea în tabăra de vară de la Sun Valley pentru a pune lumea la cale, o tradiție care datează din 1936 și a fost întreruptă doar anul trecut, în pandemie.
Arată ca o tabără de vară obișnuită: o săptămână de tenis, drumeții lungi și rafting pe râuri de munte, totul într-un peisaj idilic.
Doar că în această tabără din Idaho participanții sosesc în avioane private, iar între activitățile de recreere pun la cale cele mai mari afaceri din mass-media și tehnologie la nivel global, scrie NPR, site-ul radioului public american.
Săptămâna aceasta, cei mai mari directori ai celor mai mari și mai influente companii din domeniul tehnologiei și mass-media, printre care Tim Cook de la Apple și Mark Zuckerberg de la Facebook, s-au adunat la Sun Valley Resort, o tradiție care datează din 1936, într-un orășel din Munții Sawtooth.
Tabăra mogulilor a fost suspendată în 2020 din cauza pandemiei. Dar anul acesta, cei mai bogați și mai puternici oameni din lume în media și tehnologie s-au reunit iar pentru o săptămână la evenimentul organizat de o firmă de investiții, Allen & Company, cunoscută pentru faptul de a fi extrem de discretă. Nu are nici măcar site și nu a răspuns întrebărilor NPR pentru mai multe detalii.
Condusă de aceeași familie încă de la înființarea sa în 1922, Allen & Co. poate e o firmă mică, dar a dezvoltat relații profunde în timp, care i-au adus roluri cheie în negocierile unora dintre cele mai mari tranzacții în tehnologie și media în ultimele decenii.
A fost consilier în achiziția propusă de Comcast a Time Warner Cable, o tranzacție de 45 de miliarde de dolari care a eșuat în cele din urmă și în achiziționarea de către Facebook a WhatsApp pentru 19 miliarde de dolari.
Și, de aproape 40 de ani, conferința sa anuală de la Sun Valley a fost esențială pentru misiunea sa.
Allen & Co. se ocupă de toate, de la cazare până la divertisment, și atrage pe cine este mai important din lumea tehnologiei și a mass-media. Printre oamenii aduși aici au fost inclusiv fondatorul Amazon Jeff Bezos, miliardarul Warren Buffet și Oprah Winfrey.
Averea cumulată a participanților din acest an este de peste 1 trilion de dolari
În această săptămână, bogăția cumulată a bărbaților și femeilor care stau la Sun Valley Resort va ajunge probabil la peste 1 trilion de dolari.
„Este într-adevăr elitismul pe deplin afișat”, spune analistul media Colin Gillis. "Dar, de fapt, este un eveniment foarte privat; așa că nu ar trebui să spun ”pe ecran complet”, adaugă el.
Evenimentul organizat de Allen & Company la Sun Valley este un spectacol. Codul vestimentar este casual și adaptat ieșirilor în aer liber.
În timpul zilei, există numeroase activități: meciuri de tenis și jocuri de golf, drumeții în Munții Sawtooth și excursii cu rafting pe râul Salmon.
Dar aceasta este mai mult decât o săptămână de distracție sau de relaxare.
Politicieni proeminenți - inclusiv șefii de stat - susțin discuții și răspund la întrebările participanților. Mike Pompeo a participat la o astfel de tabără pe când era șeful CIA, iar Mauricio Macri era oaspete aici atunci când era președintele Argentinei. Apoi, noaptea, sunt petreceri de cocktailuri și cine fastuoase.
Printre factorii de decizie ai Allen & Co. se numără foști membri proeminenți ai Congresului, printre care Will Hurd și senatorul Bill Bradley și George Tenet, fostul director al CIA.
Următoarea tranzacție gigant va fi fost, cel mai probabil, hotărâtă în această tabără
Aceștia sunt „oameni în vârful carierei lor, cu toate relațiile deja construite”, spune Drew Pascarella, decan asociat la Johnson College of Business din Cornell University.
Conferința de la Sun Valley a câștigat o importanță atât de mare, încât analiștii și investitorii analizează fotografiile participanților, căutând indicii despre care ar putea fi următoarea mare afacere în mass-media și tehnologie.
Este o strategie de afaceri neortodoxă care a fost foarte bună pentru linia de business a lui Allen & Co. Acest lucru se datorează faptului că adunarea este orientată către un singur lucru: construirea de relații care, într-o bună zi, pot avea rezultate sub forma unei tranzacții majore.
Nu întâmplător, Jeff Bezos ar fi decis să cumpere „The Washington Post” când se afla în tabăra din Sun Valley.
"Sunt capabili să stea și să aștepte și să construiască o relație pe termen lung cu un client, cu speranța de a face o afacere la fiecare patru sau cinci ani", adaugă Pascarella.
Acesta este modelul pe care Allen & Co. și-a construit afacerea și este modul în care continuă să funcționeze.
Data viitoare când va exista o înțelegere revoluționară în mass-media sau tehnologie, sunt foarte mari șansele ca afacerea să fi fost pregătită în timpul acestei tabere de lux din Idaho.