"Mi-e teama ca mami o sa moara daca mai fumeaza!"
O campanie anti-fumat din Marea Britanie a bagat frica nu numai in fumatori, dar si in copiii acestora. The Advertising Standards Authority (CNA-ul britanic) afirma ca reclama a incalcat mai multe reguli ale audiovizualului.
"Nu mi-e frica de intuneric, nu mi-e frica de paianjenii, mi-e frica de faptul ca mami o sa moara daca mai fumeaza!" , se aude vocea unui copil.
Si chiar chiar daca mesajul campaniei i-a cam speriat pe pusti, Guvernul Marii Britanii sustine ca reclama in cauza a fost eficienta si i-a convins pe unii britanici sa renunte la tigara.
The Advertising Standards Authority (ASA) a primit nu mai putin de 51 de scrisori de plangere la adresa campaniei. In jumatate dintre acestea parintii mentionau ca spotul a afectat negativ starea psihica a copiilor, care pot intelege ca riscul de a muri este iminent. Acestora se adauga inca 13 scrisori de nemultumire in legatura cu varianta pentru radio a reclamei, care foloseste vocea aceluiasi copil.
In consecinta, reclama nu mai este difuzata inainte de ora 19.30. In schimb, ASA nu a spus nimic despre reclama radio, care contine acelasi mesaj.
Statisticile oficiale arata ca mai mult de o cincime din englezii adulti fumeaza.