Compania Julius Meinl îşi abandonează logo-ul pentru că ar fi rasist
Meinl, celebra companie furnizoare de cafea şi ceai premium cu sediul central Viena, a anunţat că renunţă la controversatul logo reprezentând capul unui tânăr otoman cu un fes din pânză roşie, logo acuzat de mulţi ani că vehiculează stereotipuri rasiste.
"Acest simbol nu mai este în spiritul timpului", a justificat în faţa presei Herbert Vlasaty, co-director al Julius Meinl am Graben, cu ocazia redeschiderii magazinului său istoric după mai multe luni de renovare.
Noua identitate a mărcii se sprijină de acum doar pe fes, în condiţiile în care acest logo a evoluat de-a lungul anilor.
Atunci când a fost creat în anii 1920, el era reprezentat împreună cu o ceaşcă de cafea, o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul cotropitorilor turci.
Fost furnizor al Curţii imperiale a Habsburgilor, Julius Meinl a fondat acest magazin de lux în 1862, la prestigioasă adresă vieneză Am Graben.
Campanie din 2007 a militanților antirasiști
La ora actuală, această afacere de familie este prezentă în 70 de ţări şi are o mie de angajaţi, potrivit site-ului său.
În 2007, militanţi antirasişti au lansat o campanie împotriva Meinl, acuzând marca de faptul că perpetuează imaginea de supunere a servitorilor de produse exotice, cum existau cândva la curtea imperială. Grupul a respins aceste acuzaţii, invocând o "interpretare greşită".
În Austria, restaurantele continuă să afişeze în meniu prăjituri denumite "negru în cămaşă" (Mohr im Hemd), un desert cu cacao, cremă de ciocolată şi frişcă.