Blestemul trenurilor prea late loveste si in Franta. 1.300 de gari vor fi ajustate din pila
Trenurile cumparate de METROREX care nu incap in statii sunt nimic fata de gafa facuta de Ministerul Transporturilor de la Paris. Francezii au comandat trenuri prea late, o eroare care ii va costa zeci de milioane de euro.
Ministerul francez al Transporturilor a comandat o noua generatie de trenuri regionale, ceva mai mari pentru a putea transporta mai multi pasageri. Mai mari a insemnat insa si “mai late”. Astfel ca noile trenuri nu incap in gari. 1.300 de statii de cale ferata vor trebui sa fie “modernizate”, potrivit oficialilor din minister. Adica luate la pila. Stirea a facut rapid inconjurul lumii dupa ce a fost publicata initial de ziarul de umor "Le Canard Enchaine".
Greseala nu apartine constructorului garniturilor de tren, ci oficialilor de la Paris, scrie presa franceza. In caietul de sarcini al licitatie pentru noile trenuri, dimensiunile acestora au fost specificate fara a se verifica “realitatea din teren”. Cele doua companii care au castigat licitatia, Alstom si Bombardier, s-au conformat si au construit 341 de trenuri la dimensiunile cerute.
Alegeri 2024
11:43
Alegeri prezidențiale 2024, programe electorale. Candidații promit ”lapte și miere”, deși puterea președintelui este limitată
11:05
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
Dimensiuni care nu corespund insa cu realitatea din 1.300 de gari, care au fost construite dupa diferite standarde care au fost in vigoare de-a lungul timpului. Potrivit purtatorului de cuvant al cailor ferate din Franta, “e ca si cum ti-ai cumpara un Ferrari iar cand vrei sa-l bagi in garaj descoperi ca garajul nu e destul de lat ca sa incapa un Ferrari pentru ca pana atunci n-ai avut Ferrari”.
Modificarea garilor ii va costa pe francezi cel putin 50 de milioane de euro. Conform purtatorului de cuvant al cailor ferate, modificarile pot merge de la “a pili un peron cu cativa centimetri mai mare“ pana la “a muta un cofret electric care e prea aproape de marginea peronului”. Deja 300 de statii au fost modificate pentru a permite trenurilor sa circule prin ele. Un secretar de stat de la Transporturi recunoaste insa ca situatia e “ridicola” si de “un comic dramatic”.
Chiar luna aceasta, METROREX a trecut printr-o situatie asemanatoare, cand metrourile de ultima generatie construite in Spania s-au dovedit un pic prea mari pentru statiile construite cu decenii in urma, fara respectarea normelor.